خبر اول

دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 26, 2024
13:46 پنجشنبه، 5ام مهرماه 1403
کد خبر: 174498

رضا باقری اصل سرپرست مرکز تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات سازمان برنامه شد

منبع: Peivast

رضا باقری اصل به عنوان سرپرست مرکز تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه انتخاب شد و اجرای دو پروژه ملی داده‌های کلان دولت و نظام هوشمند یکپارچه مالی دولت به وی سپرده شد.

باقری اصل به عنوان به عنوان یک پژوهشگر در سال ۷۹ فعالیت خود را در مرکز پژوهش‌های مجلس آغاز کرد و پس از تقریبا ۱۰ از مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات به بورس کالای ایران رفت و از آنجا با عنوان معاون دولت الکترونیکی و دبیر کمیسیون دولت الکترونیکی به سازمان فناوری اطلاعات.

او طی سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ به صورت مستقیم به عنوان مدیر کلان برنامه‌های شفافیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمک وزیر روی برنامه کلان شفافیت دولت کار می‌کرد.

او یکی از مدیرانی است که طی دوره‌های مختلف مدیریتی‌اش همواره از شفافیت در عملکرد دولت دفاع کرده و توسعه دولت الکترونیکی و تحول دیجیتال را در برنامه‌های خود قرار داده است.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، رئیس کارگروه تعامل‌پذیری و معاون حقوقی و امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از دیگر سمت‌هایی بوده که رضا باقری اصل دراین مدت درآن مشغول به فعالیت بوده است.

عنوان مرکز فناوری اطلاعات سازمان برنامه و بودجه نیز برحسب درخواست باقری‌اصل برای تغییر در ماموریت‌های واگذار شده به مرکز تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتقا یافته است.

باقری اصل قرار شده در زمان تصدی‌اش در مرکز تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات سازمان برنامه وبودجه تجربه مدیریت ماتریسی در حوزه تحول دیجیتال و هوشمندسازی را برای اولین بار اجرایی کند و مدیریت این فرابخش به این مرکز سپرده شده است.

ظاهرات موافقت برای حضور در سازمان برنامه توسط وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، ستار هاشمی، مشروط به تداوم کمک به وزارت ارتباطات بوده است.

او پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود: «واقعیت این است که جدا از سمتی که الان دارم می‌خواهم قانون حفاظت از داده‌ها تصویب شود. من در بقیه موارد افرادی را پیدا کرده‌ام که چوب دوِ امدادی را بدهم دست‌شان تا جلو بروند، الان کسانی آمده‌اند که از من هم بهتر هستند. رفته‌اند جلو؛ من معماری سیستم‌ها، نهادسازی و ریل‌گذاری را دوست داشتم و تا حد ممکن انجام داده‌ام.

اگر می‌خواهیم با هوش مصنوعی اقتصاد دیجیتالی تبلور یابد و رشد جهشی پیدا کند، باید دوتا اتفاق بیفتد، یک: مالکیت دارایی دیجیتالی به رسمیت شناخته شود، در حال حرکت در این مسیر هستیم و در برنامه هفتم پیش‌بینی‌هایی کرده‌ایم، یکی هم اعتماد مردم به سرویس‌ها باید افزایش پیدا کند و اعتماد وقتی ایجاد می‌شود که اهمیت داده‌ها و حقوق مردم بر داده‌هایشان معنی پیدا کند و هر دست ‌یازیدن به داده‌های مردم از سوی هر کسی که باشد جرم‌انگاری شود.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.