تلفن همراه

گوشی

September 29, 2024
11:39 یکشنبه، 8ام مهرماه 1403
کد خبر: 174651

سامسونگ به دلیل اهمال در حفظ جان کارگران ۸ هزار دلار جریمه شد

منبع: مهر

سامسونگ به دلیل عدم رعایت استانداردها و قرار گرفتن ۲ کارمند در معرض اشعه ایکس کمتر از ۸ هزار دلار جریمه شد.

به گزارش رجیستر، چند ماه قبل طی یک رویداد ۲ کارگر سامسونگ در کارخانه تراشه سازی شرکت در نزدیکی پایتخت کره جنوبی در معرض اشعه ایکس قرار گرفته بودند و اکنون به نظر می رسد این شرکت فقط با جریمه کمتر از ۸ هزار دلار( ۱۰.۵ میلیون وون) برای ۲ مورد نقض قانون ایمنی انرژی اتمی روبرو می شود.

کمیسیون ایمنی و امنیت هسته ای این کشور(NSSC) یافته های تحقیقات خود از این رویداد که در ماه می اتفاق افتاده بود را اعلام کرد. طبق این گزارش، رویداد مذکور طی فرایند نگهداری دستگاهی رخ داده بود که از اشعه ایکس برای اندازه گیری ضخامت مواد شیمیایی به کار رفته روی ویفرهای نیمه رسانا استفاده می کند.

براساس گزارش چالش مذکور سبب شد قفل داخلی دستگاه کار نکند. این قفل بعد از برداشتن محافظ ایمنی جریان برق به لوله اشعه ایکس را قطع می کند اما این بخش دچار مشکل شد و پس از برداشتن محافظ ایمنی جریان برق به دستگاه همچنان ادامه داشت.

در نتیجه ۲ کارگر که در معرض دستگاه قرار داشتند در معرض میزانی از اشعه ایکس قرار گرفتند که هرچند مرگبار نبود اما از سطح ملی تعیین شده تشعشعات بیشتر کند.

هر دو کارگر همچنان سالم هستند و پس از این رویداد تحت مراقبت قرار گرفته اند. NSSC طی چند ماه گذشته با کارمندان کارخانه تراشه سازی سامسونگ مصاحبه کرد اما به نظر می رسد هیچ کس برای اختلال به وجود آمده که مربوط به سیم کشی بود، توضیحی نداشت.

سامسونگ به دلیل عدم پیروی از استانداردهای ملی برای کنترل دستگاه های تولید کننده تشعشعات متهم شده که به جریمه ای تا سقف ۴.۵ میلیون وون و همچنین به عدم پیروی از قانون اتخاذ اقدامات برای جلوگیری از خطرات تشعشعات متهم شد که به جریمه ای ۶ میلیون وونی منجر می شود.

این در حالی است که سود شرکت ۱۰.۴۴ هزار میلیارد وون و درآمد آن در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ میلادی ۷۴.۰۷ هزار میلیارد وون بوده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.