رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی

October 2, 2024
18:43 چهارشنبه، 11ام مهرماه 1403
کد خبر: 174914

استفاده پینترست از هوش مصنوعی مولد

منبع: Peivast

پینترست به تازگی از فناوری هوش مصنوعی مولد برای تولید تصویر محصولات استفاده کرده است. در رویداد تبلیغ‌کنندگان Pinterest Presents که روز سه‌شنبه برگزار شد، این شرکت ویژگی‌های جدیدی را برای مجموعه Pinterest Performance+ معرفی کرد. این ویژگی‌ها شامل خودکارسازی و هوش مصنوعی است و به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که پس‌زمینه‌های سفید، خالی یا ساده را به تصاویری جذاب با سبک زندگی متنوع تبدیل کنند.

این قابلیت که از همین روز آغاز به کار کرده، به تبلیغ‌کنندگانی که می‌خواهند پین‌های محصول خود را جذاب‌تر کنند و کلیک‌های بیشتری جذب نمایند، کمک شایانی خواهد کرد.

تبدیل تصاویر محصولات با استفاده از هوش مصنوعی ایده‌ای نیست که تنها مختص پینترست باشد؛ بلکه به سرعت به یکی از امکانات پایه‌ای برای تبلیغ‌کنندگان تبدیل شده است. تقریباً یک سال پیش، آمازون این فناوری را معرفی کرد و به تبلیغ‌کنندگان اجازه داد تا پس‌زمینه‌های محصولات خود را توصیف کنند. گوگل نیز در همان زمان ابزارهایی را ارائه داد تا تغییر رنگ‌ها و صحنه‌های پس‌زمینه را به آسانی ممکن کند. حالا که تبلیغ‌کنندگان به این قابلیت‌ها عادت کرده‌اند، می‌توانند همین کار را در پینترست نیز انجام دهند.

یکی از کاربران اولیه این فناوری، داروخانه‌های زنجیره‌ای در آمریکا بود که تجربه‌اش را در ۵۰ محصول مختلف آزمایش کرد. این خرده‌فروش توانست محصولاتش را به‌صورت بومی‌تری در پینترست به نمایش بگذارد و به‌جای اینکه فقط محصول را به‌تنهایی نشان دهد، تصویر جذاب‌تری ارائه کند. نتیجه این کار، افزایش ۵۵ درصدی نرخ کلیک و کاهش ۱۳ درصدی هزینه به ازای هر کلیک با استفاده از پس‌زمینه‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی بود.

پینترست همچنین اعلام کرده که ترکیب ویژگی‌های هوش مصنوعی و خودکارسازی به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا کمپین‌های خود را سریع‌تر راه‌اندازی کنند و ۵۰ درصد کمتر ورودی نیاز داشته باشند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند محصولات Pinterest Performance+ را بر اساس نیازهای خود تنظیم و ترکیب کنند. در آزمایش‌های اولیه، پینترست شاهد کاهش ۶۴ درصدی هزینه به ازای هر اقدام و افزایش ۳۰ درصدی در نسبت موفقیت بود. همچنین، تبلیغ‌کنندگان به ازای هر هزینه تبلیغاتی، ۱.۸ برابر بیشتر درآمد کسب کردند. این ویژگی‌ها به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا کارهای خود را آسان‌تر و سریع‌تر انجام دهند و نتایج بهتری کسب کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.