رسانه‌های اجتماعی

October 4, 2024
15:01 جمعه، 13ام مهرماه 1403
کد خبر: 174944

اروپا به الگوریتم توصیه محتوای شبکه‌های اجتماعی گیر داد

منبع: ایسنا

کمیسیون اتحادیه اروپا از یوتیوب، اسنپ چت و تیک‌تاک درباره پارامترهای مورد استفاده الگوریتم‌های آنها برای توصیه محتوا به کاربران و نقش آنها در تشدید بعضی از ریسک‌های سیستمیک، از جمله موارد مربوط به فرآیند انتخابات، سلامت روان و محافظت از خردسالان اطلاعات درخواست کرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد این درخواست‌ها که تحت «قانون خدمات دیجیتالی» مطرح شده است، همچنین تدابیر این پلتفرم‌ها برای خنثی کردن تاثیر احتمالی سیستم‌های توصیه‌ آنها در گسترش انتشار محتوای غیرقانونی مانند مواد مخدر غیرقانونی و نفرت پراکنی را شامل می‌شود.

این کمیسیون اعلام کرد که از تیک‌تاک درباره اقداماتی که این شرکت برای جلوگیری از دستکاری این اپلیکیشن توسط بازیگران بد و کاهش ریسک‌های مربوط به انتخابات و گفتمان مدنی، اتخاذ کرده، اطلاعات بیشتری درخواست کرده است.

اتحادیه اروپا اعلام کرد این شرکت‌های فناوری باید اطلاعات درخواستی را تا ۱۵ نوامبر فراهم کنند و پس از آن، کمیسیون درباره مراحل بعدی که می‌تواند شامل جریمه باشد، تصمیم خواهد گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، اتحادیه اروپا قبلا فرآیندهای عدم رعایت قانون را تحت «قانون خدمات دیجیتالی» آغاز کرده است. این مقررات، شرکت‌های فناوری بزرگ را ملزم می‌کند تا برای مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در پلتفرم‌های خود که با پیشنهادهای ارائه ‌شده در فیس‌بوک، اینستاگرام، علی اکسپرس و تیک‌تاک مرتبط هستند، اقدامات بیشتری انجام دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.