سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 4, 2024
19:15 جمعه، 13ام مهرماه 1403
کد خبر: 174956

تراشه اختصاصی هواوی برای کامپیوترهای شخصی زمستان امسال از راه می‌رسد

منبع: Zoomit

گفته می‌شود هواوی تراشه‌ی اختصاصی کرین برای کامپیوترهای شخصی را زمستان امسال راهی بازار می‌کند.

به‌ادعای یکی از افشاگران در ویبو، عرضه‌ی تراشه‌ی اختصاصی هواوی که به‌طور ویژه برای لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است، با تأخیر، در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۵ (دی تا اسفند ۱۴۰۳) از راه می‌رسد. پیش از این انتظار می‌رفت تراشه‌ی لپ‌تاپی هواوی پیش‌از آغاز سال ۲۰۲۵ معرفی شود.

به‌نظر می‌رسد تأخیر در عرضه‌ی تراشه‌ی Kirin PC، نتیجه‌ی برنامه‌ی فشرده‌ی عرضه‌ی محصولات جدید هواوی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ باشد. با توجه به رونمایی از محصولات پرطرفداری همچون سری نوا ۱۳، تبلت‌ میت‌پد، لپ‌تاپ Hi Notebook، نسخه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل HarmonyOS Next، سری میت ۷۰ و میت X6، به‌نظر می‌رسد هواوی بر اولویت‌بندی این محصولات تمرکز کرده و می‌خواهد تراشه‌ی لپ‌تاپی خود را در زمانی بهتر معرفی کند.

تراشه‌ی مخصوص کامپیوترهای شخصی هواوی که با الهام از معماری سری M اپل طراحی شده است، با بهره‌گیری از طراحی یکپارچه‌‌ی رم، عملکرد و کارایی بالاتری را نوید می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که تراشه‌ی لپ‌تاپی هواوی به قابلیت‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی مجهز باشد و تجربه‌ی کلی کاربر را بهبود ببخشد.

مدیریت حرارتی یکی دیگر از جنبه‌های حیاتی است که گفته می‌شود هواوی به‌طور جدی به آن می‌پردازد. با توجه به عدم سابقه‌ی هواوی در ساخت تراشه‌های لپ‌تاپ، احتمال دارد در مقایسه با رقبای خود، با چالش‌هایی در زمینه‌ی بهره‌وری انرژی مواجه شود.

تأخیر احتمالی در عرضه‌ی تراشه‌ی لپ‌تاپی هواوی ممکن است تصمیمی استراتژیک از سوی هواوی باشد تا اطمینان حاصل کند توان رقابت مؤثر در بازار را دارد. با اختصاص زمان بیشتر برای توسعه و بهبود محصول، هواوی می‌تواند مشکلات احتمالی تراشه را برطرف کند.

با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، معرفی تراشه‌ی اختصاصی برای لپ‌تاپ می‌تواند به نقطه‌ی عطف مهمی در تاریخ این شرکت تبدیل شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.