سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 6, 2024
13:35 یکشنبه، 15ام مهرماه 1403
کد خبر: 175110

مدیران انویدیا درحال فروش سهام خود هستند

منبع: Digiato

براساس جدیدترین گزارش منتشرشده، «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، و سایر مدیران ارشد این شرکت در سال جاری بیش از ۱۱ میلیون سهم خود را فروخته‌اند. ارزش سهام فروخته‌شده حدود ۱.۸ میلیارد دلار است.

براساس گزارش نشریه بلومبرگ، این بزرگ‌ترین فروش سهام توسط رهبران انویدیا در سال‌های اخیر است. ۱۱ میلیون سهم فروخته‌شده کمتر از ۰.۰۴۵ درصد کل سهام این شرکت را شامل می‌شود. البته انتشار این خبر ممکن است روی ارزش سهام انویدیا در بازار بورس ارزش منفی بگذارد، به‌خصوص زمانی که این شرکت عرضه پردازشگر Blackwell B200 را عقب انداخته است.

براین‌اساس، جنسن هوانگ به‌تازگی تحت برنامه‌ معاملاتی ازپیش‌تعیین‌شده‌ای ۶ میلیون سهم خود در انویدیا را فروخته‌اند. این نوع معامله بدون توجه به وضعیت سهام در بازار بورس و وضعیت کلی انجام می‌شود. هوانگ از طریق فروش این مقدار سهام توانسته ۷۱۳ میلیون دلار پول به‌ دست بیاورد، البته او هنوز بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از سهام انویدیا را در اختیار دارد.

دومین فروش سهام بزرگ توسط «مارک استیونز»، یکی از مدیران ارشد انویدیا، انجام شده است. استیونز سال ۲۰۲۴ مجموعاً ۱.۶ میلیون سهم به ارزش حدود ۳۹۰ میلیون دلار را فروخته است. همچنین او درخواست رسمی برای فروش ۳ میلیون سهم دیگر را به ثبت رسانده که ارزش آن۷۳۱ میلیون دلار است. «تنچ کاکس» یکی دیگر از مدیران انویدیا نیز با فروش سهام خود از این شرکت توانسته ۵۲۵ میلیون دلار به دست آورد.

ارزش انویدیا اوایل سال جاری و بعد از خبر عرضه تراشه‌های هوش مصنوعی به اوج خود رسید و حتی باعث شد در مقطعی ارزش این شرکت از شرکت‌هایی مانند اپل، مایکروسافت و گوگل نیز بیشتر شود. البته باوجود کاهش ۱۰ درصدی ارزش سهام انویدیا همچنان یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های بازار بورس است و افراد زیادی خواهان خرید سهام آن هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.