رسانه‌های اجتماعی

October 6, 2024
18:27 یکشنبه، 15ام مهرماه 1403
کد خبر: 175158

دادگاه استرالیا ایکس را ۴۱۸ هزار دلار جریمه کرد

منبع: Digiato

شبکه اجتماعی ایکس، متعلق به ایلان ماسک، پیشتر در استرالیا ۴۱۸ هزار دلار جریمه شده بود. به‌تازگی دادگاه استرالیا نیز این جریمه را تأیید کرده است.

به گزارش رویترز، شبکه اجتماعی ایکس پس از آنکه نتوانست به درخواست رگولاتور استرالیا برای ارائه اطلاعات درمورد نحوه رسیدگی به مطالب مرتبط با استثمار جنسی کودکان پاسخ دهد، جریمه شد. ایکس بیش از یک سال با کمیسیون eSafety استرالیا درمورد این پرونده درگیر بود. این کمیسیون در بیانیه خود می‌گوید ایکس برای ارائه این اطلاعات کوتاهی کرده و حتی به‌طورکلی به تعدادی از سؤالات پاسخ نداده است؛ در نتیجه، این شرکت باید ۴۱۸ هزار دلار جریمه بپردازد.

شروع این تحقیقات به زمانی بازمی‌گردد که ایکس هنوز توییتر نام داشت و این شرکت با این ادعا که توییتر دیگر وجود خارجی ندارد، قصد داشت از زیر بار پرداخت جریمه شانه خالی کند. ایکس در دفاعیه خود اعلام کرده اجباری برای پاسخ به درخواست‌هایی که اوایل سال ۲۰۲۳ مطرح‌ شده بود، در کار نبوده؛ زیرا این شرکت کامل تحت مالکیت ایلان ماسک است و هویت متفاوتی دارد. پس از کشمکش فراوان، دادگاه استرالیا درنهایت این جریمه را تأیید کرد تا ایکس چاره‌ای جز پرداخت آن نداشته باشد.

البته این اولین‌ بار نیست که ایکس برای شانه‌خالی‌کردن از پرداخت جریمه‌های قدیمی، ادعا می‌کند توییتر دیگر وجود ندارد. «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل ایکس، نیز پیش‌ازاین ادعا کرده بود ایکس کمپانی کاملاً جدیدی است. ادعا با هدف توقف بررسی‌های رگولاتورها درباره فعالیت‌های شرکت است. این ادعا چندین‌ بار در جلسه استماع کنگره آمریکا درمورد مسائل ایمنی کودکان تکرار شد.

بااین‌حال براساس حکم «مایکل ویلهان»، قاضی فدرال استرالیا، توضیحات ایکس قانع‌کننده نبوده و این شرکت باید ۴۱۸ هزار دلار جریمه بپردازد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.