تلفن همراه

گوشی

October 7, 2024
13:37 دوشنبه، 16ام مهرماه 1403
کد خبر: 175217

تجدیدنظر اپل در استراتژی عرضه سالانه محصولات

منبع: Digiato

طبق سنت دیرینه اپل، این شرکت معمولاً هر سال از آیفون‌های جدید خود رونمایی می‌کند اما خبرنگار بلومبرگ می‌گوید ممکن است در آینده شاهد تغییر این رویه باشیم.

به گزارش بلومبرگ، ظاهراً مدیران اپل به این موضوع فکر می‌کنند که به‌جای عرضه محصولات در یک تقویم مشخص سالانه، آن‌ها را زمانی که واقعاً آماده عرضه‌اند، روانه بازار کنند.

این تغییر رویه اپل غیرعادی به‌ نظر می‌رسد اما احتمالاً به سود این شرکت خواهد بود. اگرچه گرمن پیش‌بینی می‌کند که اپل فعلاً به عرضه سالانه آیفون‌ها پایبند خواهد بود، شاید تاریخ معرفی آیفون‌های بعدی با نسل‌های قبل متفاوت باشد و بقیه محصولات سالانه عرضه نشوند.

دلایل تغییر رویه احتمالی اپل در عرضه محصولات
از نظر برخی کارشناسان، iPadOS 18 آن‌طور که بایدوشاید قابلیت‌های هیجان‌انگیزی نداشت و مشکل در عرضه آن چالش‌های جدی برای این شرکت به‌ وجود آورد؛ این مشکل باعث خرابی برخی آیپدها می‌شد. همچنین Apple Intelligence نیز iOS 18 وجود نداشت و کاربران فعلاً باید منتظر این هوش مصنوعی اختصاصی باشند. از سوی دیگر، بسیاری از محصولات جدید اپل از نظر طراحی دیگر خلاقیت خاصی نداشته‌اند.

به گفته «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، این‌ها دلایلی هستند که باعث شده کوپرتینویی‌ها در استراتژی معرفی و عرضه محصولات نسل بعدی خود تجدیدنظر کنند. البته جنبه دیگری نیز برای این داستان وجود دارد: اپل محصولات متنوعی دارد و می‌خواهد دامنه آن‌ها را گسترش دهد.

اپل در واقع باارزش‌ترین شرکت‌ جهان است و به ورود به بازارهای جدید فکر می‌کند. اگرچه پروژه خودرو اپل شکست خورد، ظاهراً این شرکت روی ربات برای آیپد و سیستم‌عامل جدید برای آن کار می‌کند.

باتوجه‌به مواردی که گفته شد، همگام‌ شدن با آپدیت‌های نرم‌افزاری و بازبینی‌های سخت‌افزاری، به اپل آسیب رسانده است. پایبندی به عرضه محصولات در بازه‌های زمانی خاص، باعث شده این شرکت نتواند محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را با پیشرفت چشمگیر و مشکلات حداقلی روانه بازار کند. همه این مشکلات نتیجه تلاش کوپرتینویی‌ها برای پایبندی به استراتژی عرضه سالانه‌اش بوده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.