رسانه‌های اجتماعی

October 9, 2024
13:40 چهارشنبه، 18ام مهرماه 1403
کد خبر: 175344

شکایت 13 ایالت آمریکا از تیک تاک به اتهام آسیب‌رساندن به کودکان

منبع: Digiato

دادستان‌های 13 ایالت و منطقه کلمبیا (DC) در آمریکا، از تیک تاک به‌دلیل آسیب‌رساندن به سلامت روان کودکان و گمراه‌کردن مردم در مورد امنیت پلتفرم خود شکایت کرده‌اند.

براساس گزارش جدید ورج، دادستانان این ایالت‌ها به رهبری «لتیتیا جیمز» از نیویورک و «راب بونتا» از کالیفرنیا، شکایت‌های خود از تیک‌تاک برای نقض قوانین ایالتی را تنظیم کرده‌اند. بونتیا می‌گوید: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که تیک تاک برای افزایش سود خود، اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی را ترویج می‌کند. TikTok به‌طور عمد کودکان را هدف قرار می‌دهد، زیرا می‌داند که آن‌ها هنوز ظرفیت یا نیروی دفاعی لازم برای ایجاد مرزهای سالم در برابر محتوای اعتیادآور را ندارند.»

دادستان‌ها تیک تاک را به استفاده از ویژگی‌های اعتیادآوری مانند پخش خودکار ویدیوها، تبلیغ محتواهای زنده‌ای که به‌طور موقت در دسترس هستند و امکان استفاده از فیلترهای زیبایی روی ویدیوها متهم کرده است که باعث می‌شوند کودکان مدت طولانی‌تر در این شبکه اجتماعی حضور داشته باشند. آن‌ها همچنین به چالش‌های خطرناکی اشاره کرده‌اند که در تیک تاک محبوب شده و در برخی موارد باعث مرگ نوجوانان می‌شوند.

با اشاره به این دلایل، گفته‌شده که تیک‌تاک با استفاده از داده‌های کودکان زیر 13 ساله، قانون فدرال حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) را نقض کرده است. وزارت دادگستری آمریکا نیز اخیراً TikTok را به نقض قانون COPPA متهم کرده بود. شکایت مربوط به نیویورک همچنین این شبکه اجتماعی را به نقض قانون حمایت از مصرف‌کنندگان ایالتی متهم کرده است.

پاسخ تیک تاک به اتهامات مطرح‌شده از سوی دادستان‌ها

«الکس هاورک»، سخنگوی تیک تاک در بیانیه‌ای می‌گوید که آن‌ها به‌شدت با این ادعاها که بسیاری از آن‌ها نادرست و گمراه‌کننده است، مخالفند. در ادامه این بیانیه آمده است: «ما به کارهایی که برای محافظت از نوجوانان انجام داده‌ایم افتخار می‌کنیم و عمیقاً به آن متعهد هستیم و به به‌روزرسانی و بهبود محصول خود ادامه خواهیم داد.»

هاورک همچنین می‌گوید که TikTok بیش از دو سال تلاش کرده تا با دادستانان همکاری کند، «و بسیار ناامیدکننده است که آن‌ها به جای همکاری با ما در ارائه راه‌حل‌های سازنده برای چالش‌های صنعت، این مسیر را انتخاب کرده‌اند.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.