امنیت

فناوری اطلاعات

October 13, 2024
12:39 یکشنبه، 22ام مهرماه 1403
کد خبر: 175495

محتواهایی که در تلویزیون‌های هوشمند تماشا می‌کنید، ردیابی می‌شوند

منبع: Digiato

در مقاله تحقیقاتی جدیدی ادعا‌شده تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ و ال‌جی به این فناوری مجهزند که محتوایی را که بخش می‌شود، ردیابی و ضبط کند. آن‌ها می‌گویند وقتی از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنید، گویی همراه شخص دیگری تلویزیون تماشا می‌کنید.

طبق گزارش‌های این تحقیق، این فناوری که «تشخیص خودکار محتوا» (ACR) نام دارد، ویژگی جدیدی نیست و قبلاً فقط در چند برنامه مانند نتفلیکس یا Hulu وجود داشت. ACR محتوایی را که روی صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود، متناوب ضبط می‌کند و آن را با مجموعه‌ای از محتوا تطبیق می‌دهد. درنهایت، مشخص می‌شود چه محتوایی چه زمانی تماشا شده است.

ACR در تلویزیون‌های هوشمند امروزی

در این مقاله تحقیقاتی، دانشمندانی از ایالات متحده، بریتانیا و اسپانیا متوجه شده‌اند اکنون فناوری ردیابی ACR به هسته اصلی تلویزیون‌های هوشمند نفوذ کرده است.

در واقع محققان می‌گویند قبلاً از این فناوری برای ردیابی شخص ثالث انجام می‌شد اما اکنون خود پلتفرم تلویزیون نیز از طریق سیستم‌عامل می‌تواند محتواهای شما را مشاهده کند.

طبق این تحقیق، ACR فریم‌های بصری یا صوتی را دوره‌ای ثبت می‌کند سپس آن را در یکی از سرورهای خود با پایگاه داده‌ای از محتواهای شناخته‌شده مانند فیلم‌ها، تبلیغات یا ویدیوهای آنلاین مطابقت می‌دهد. این امر به پلتفرم‌های تلویزیون هوشمند مانند پلتفرم‌های سامسونگ و ال‌جی اجازه می‌دهد به کاربران تبلیغات شخصی‌سازی‌شده نمایش بدهند.

نکته بعدی این است که ACR می‌تواند در یک ثانیه چندین‌ بار از صفحه تلویزیون عکس بگیرد اما داده‌های آن هر 15 ثانیه یک‌ بار آپلود می‌شوند. نداشتن حساب کاربری در تلویزیون روی عملکرد این فناوری تأثیر نمی‌گذارد. همچنین در توسعه این فناوری (به‌صورت سوم شخص) ظاهراً به قوانین کپی‌رایت توجه شده؛ زیرا هنگام پخش محتوای نتفلیکس یا یوتیوب عمل نمی‌کند.

البته تنظیمات تلویزیون‌ها گزینه‌ای دارد که ردیابی را غیرفعال می‌کند و محققان می‌گویند این کار واقعا روند ردیابی ACR را متوقف می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.