هوش مصنوعی

October 14, 2024
21:48 دوشنبه، 23ام مهرماه 1403
کد خبر: 175599

کاهش 43 درصدی محتواهای نامناسب کاربران Call of Duty با کمک هوش مصنوعی

منبع: Digiato

گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد مزایای احتمالی استفاده از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای بازی‌های ویدیویی مطرح شده است. درحالی‌که بازسازی تصویر و کلمات مفید است و هوش مصنوعی مولد وارد فرایند تولید محتوا شده، تجزیه‌وتحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی نیز شروع به تأثیرگذاری بر مدیریت چت‌ها در فضای بازی‌های رقابتی کرده است. یکی از این سیستم‌ها، سیستم پایش محتوای ToxMod است که استفاده از آن در بازی Call of Duty باعث کاهش چشمگیر تخلفات کلامی بازیکنان شده است.

بلاگ رسمی بازی Call of Duty گزارش می‌دهد که هوش مصنوعی پایش محتوای ToxMod در این بازی، از ابتدای امسال تاکنون تا 43 درصد محتواهای نامناسب را کاهش داده است. با موفقیت این سیستم پایش محتوا، احتمالاً در بازی Call of Duty: Black Ops 6 که قرار است رسماً در 25 اکتبر (4 آبان) عرضه شود نیز از همین سیستم استفاده خواهد شد.

اکتیویژن بلیزارد در نوامبر گذشته بازی Call of Duty: Modern Warfare III را عرضه کرد و همان زمان نیز از سیستم پایش محتوای ToxMod در این بازی رونمایی کرد. بر اساس اطلاعات وب‌سایت ToxMod، این سیستم رونوشت‌های متنی چت صوتی درون بازی را تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

ToxMod برای تشخیص تفاوت بین تخریب و آزار کلامی، به نظارت بر کلمات کلیدی و واکنش به نظرات می‌پردازد، احساسات بازیکن را تشخیص می‌دهد و قواعد رفتار در بازی را درک می‌کند. همچنین این سیستم برای درک بهتر زمینه هر مکالمه، سعی می‌کند سن و جنسیت گوینده و شنونده پیام‌ها را تخمین بزند.

این سرویس به‌تنهایی نمی‌تواند دسترسی یک بازیکن را محدود کند، اما می‌تواند به سرعت تخلفات را برای بررسی توسط ناظران انسانی علامت‌گذاری کند. سپس اکتیویژن تصمیم می‌گیرد که به بازیکنان اخطار دهد، آن‌ها را بی‌صدا کند یا پس از تخلفات مکرر، دسترسی آن‌ها را مسدود سازد. ظاهراً تعداد متخلفان در بازی‌های Modern Warfare III و Call of Duty: Warzone از زمان اجرای چنین سیستمی در ژوئن 2024، حدود 67 درصد کاهش یافته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.