هوش مصنوعی

October 20, 2024
19:27 یکشنبه، 29ام مهرماه 1403
کد خبر: 175912

استارتاپ Perplexity دو ابزار هوش مصنوعی جدید برای کاربران حرفه‌ای معرفی کرد

منبع: Digiato

استارتاپ هوش مصنوعی Perplexity دو ابزار جدید برای کاربران سازمانی و پرو خود معرفی کرده است: جست‌وجوی دانش داخلی (Internal Knowledge Search) و Spaces. قابلیت اول به ساده‌سازی جست‌وجو در اسناد تحقیقاتی کمک می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند که درباره موضوع خاصی هم فایل‌های خود هم وب را جست‌وجو کنید؛ قابلیت Spaces نیز با هوش مصنوعی بهره‌وری تیم در کارهای تحقیقاتی را افزایش می‌دهد.

Perplexity پیش‌ازاین به کاربران این امکان را داده بود که با آپلود فایل‌های خود در چت‌بات، درباره محتوای آن سؤال کنند؛ اکنون براساس توضیحات وب‌سایت Perplexity و با قابلیت جدید جست‌وجوی دانش داخلی، کاربران پرو می‌توانند علاوه‌بر جست‌وجوی محتوای فایل‌های ارسالی خود، به چت‌بات بگویند درباره آن محتوا در اینترنت جست‌وجو کند. سپس هوش مصنوعی Perplexity درخواست شما را به چند مرحله تقسیم می‌کند؛ ابتدا محتواهای شما را جست‌وجو می‌کند و براساس آن پاسخ می‌دهد، سپس در اینترنت نیز جست‌وجو می‌کند.

قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی Perplexity برای کاربران پرو

Perplexity علاوه‌بر قابلیت جست‌وجوی دانش داخلی، Spaces را نیز معرفی کرد که در آن افراد تیم‌ می‌توانند از این ابزار برای به‌اشتراک‌گذاری و سازماندهی تحقیقات خود استفاده کنند. همچنین کاربران می‌توان دستیار هوش مصنوعی Perplexity و مدل آن را در این بخش شخصی‌سازی کنند.

این شرکت می‌گوید کاربران روی اینکه چه کسی به اطلاعات آن‌ها دسترسی داشته باشد، کاملاً کنترل خواهند داشت. همچنین به‌صورت پیش‌فرض از فایل‌ها و جست‌وجوهای کاربران سازمانی در Spaces برای آموزش هوش مصنوعی استفاده نمی‌شود. اما کاربران پرو باید در تنظیمات گزینه آموزش هوش مصنوعی را غیرفعال کنند. به‌طورکلی Perplexity مدعی است «بالاترین سطوح ایمنی و حریم خصوصی» را ارائه می‌دهد.

Perplexity می‌گوید این دو قابلیت می‌تواند برای کارکنان بخش‌های مختلف سازمان‌ها مانند بخش مالی، فروش و منابع انسانی بسیار سودمند باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.