استارتاپ Perplexity دو ابزار هوش مصنوعی جدید برای کاربران حرفهای معرفی کرد
استارتاپ هوش مصنوعی Perplexity دو ابزار جدید برای کاربران سازمانی و پرو خود معرفی کرده است: جستوجوی دانش داخلی (Internal Knowledge Search) و Spaces. قابلیت اول به سادهسازی جستوجو در اسناد تحقیقاتی کمک میکند و این امکان را فراهم میکند که درباره موضوع خاصی هم فایلهای خود هم وب را جستوجو کنید؛ قابلیت Spaces نیز با هوش مصنوعی بهرهوری تیم در کارهای تحقیقاتی را افزایش میدهد.
Perplexity پیشازاین به کاربران این امکان را داده بود که با آپلود فایلهای خود در چتبات، درباره محتوای آن سؤال کنند؛ اکنون براساس توضیحات وبسایت Perplexity و با قابلیت جدید جستوجوی دانش داخلی، کاربران پرو میتوانند علاوهبر جستوجوی محتوای فایلهای ارسالی خود، به چتبات بگویند درباره آن محتوا در اینترنت جستوجو کند. سپس هوش مصنوعی Perplexity درخواست شما را به چند مرحله تقسیم میکند؛ ابتدا محتواهای شما را جستوجو میکند و براساس آن پاسخ میدهد، سپس در اینترنت نیز جستوجو میکند.
قابلیتهای جدید هوش مصنوعی Perplexity برای کاربران پرو
Perplexity علاوهبر قابلیت جستوجوی دانش داخلی، Spaces را نیز معرفی کرد که در آن افراد تیم میتوانند از این ابزار برای بهاشتراکگذاری و سازماندهی تحقیقات خود استفاده کنند. همچنین کاربران میتوان دستیار هوش مصنوعی Perplexity و مدل آن را در این بخش شخصیسازی کنند.
این شرکت میگوید کاربران روی اینکه چه کسی به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشد، کاملاً کنترل خواهند داشت. همچنین بهصورت پیشفرض از فایلها و جستوجوهای کاربران سازمانی در Spaces برای آموزش هوش مصنوعی استفاده نمیشود. اما کاربران پرو باید در تنظیمات گزینه آموزش هوش مصنوعی را غیرفعال کنند. بهطورکلی Perplexity مدعی است «بالاترین سطوح ایمنی و حریم خصوصی» را ارائه میدهد.
Perplexity میگوید این دو قابلیت میتواند برای کارکنان بخشهای مختلف سازمانها مانند بخش مالی، فروش و منابع انسانی بسیار سودمند باشد.