سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 20, 2024
19:33 یکشنبه، 29ام مهرماه 1403
کد خبر: 175919

ژاپن سبک‌ترین لپ‌تاپ جهان را ساخت

منبع: مهر

شرکت ژاپنی فوجیتسو لپ تاپ FMV Zero Lifebook WU۵/J۳ را به عنوان سبک ترین لپ تاپ ۱۴ اینچ دنیا معرفی کرد که جنس بدنه آن از فیبر کربنی است.

به گزارش گیزموچاینا، این دستگاه فقط ۶۳۴ گرم وزن دارد. دستگاه مذکور برای افراد حرفه ای ساخته شده که نیاز دارند در حال حرکت از آن استفاده کنند.

FMV Zero Lifebook WU۵/J۳ ترکیبی از ویژگی های قابل حمل بودن، عمر طولانی و قابلیت های هوش مصنوعی را در خود دارد تا تقاضا برای لپ تاپ های معتبر با عملکرد بالا برای محل کار و سفر را تامین کند.

این دستگاه از فیبرکربن ساخته شده و استاندارد گرید نظامی MIL-STD-۸۱۰H را دارد بنابراین در مقابل افتادن، شوک های ناگهانی و فشار مقاوم است. همین امر سبب می شود دستگاه برای افرادی که مدام در حال حرکت هستند، مناسب باشد.

ژاپن سبک‌ترین لپ‌تاپ جهان را ساخت

علاوه بر آن دستگاه مجهز به پردازشگر Intel Core Ultra ۵ ۱۲۵U یا Intel Core Ultra ۷ ۱۵۵U است که هر دو مجهز به NPU های تقویت‌کننده هوش مصنوعی برای افزایش شتاب سخت‌افزاری ویژگی‌های مبتنی بر این فناوری مانند «کوپایلوت» در ویندوز ۱۱ و آفیس ۲۰۲۴ هستند. همچنین لپ تاپ سبک فوجیتسو گزینه های RAM با ظرفیت ۸ تا ۶۴ گیگابایت و حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ تا ۲ ترابایت دارد.

در WU۵/J۳ نیز ابزارهای هوش مصنوعی تعبیه شده است. ویژگی هایی مانند از بین بردن سروصدا به مسدود کردن صدای پس زمینه هنگام تماس های ویدئویی کمک می کند. همچنین کاربران می توانند با استفاده از فناوری اثرانگشت یا شناسایی چهره به سرعت قفل دستگاه را باز کنند.

لپ تاپ فوجیتسو دارای ۲ پورت یو اس بی ای و ۲ پورت یو اس بی سی، پورت HDMI، پورت اترنت و جک هدفون است. عمر باتری آن نیز ۶ تا ۱۱ ساعت است و به این ترتیب گزینه ای مناسب برای جلسات کاری طولانی است. همچنین این دستگاه از شارژ موبایل نیز پشتیبانی می کند و کاربران می توانند درهر مکانی به راحتی آن را شارژ کنند.

هم اکنون فقط قابلیت پیش سفارش FMV Zero WU۵/J۳ در ژاپن فراهم است. قیمت دستگاه نیز ۱۹۷۹۰۰ ین(۱۳۲۵ دلار) اعلام شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.