رسانه‌های اجتماعی

October 22, 2024
15:33 سه شنبه، 1ام آبانماه 1403
کد خبر: 176038

مقابله متا با تبلیغات کلاهبرداری با عکس سلبریتی‌ها

منبع: مهر

شرکت مادر فیس بوک دوباره فناوری شناسایی چهره را که قبلا تعطیل کرده بود، به کار می گیرد تا با تبلیغات کلاهبردارانه با عکس های سلبریتی ها مقابله کند.

به گزارش رویترز، ۳ سال قبل متا نرم افزار شناسایی چهره در فیس بوک را به دلیل افزایش نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی و فشار قانونگذاران حذف کرد. این شرکت فناوری اکنون اعلام کرده دوباره در حال آزمایش این سرویس است تا با کلاهبرداری‌ها با سواستفاده از سلبریتی ها مقابله کند.

متا اعلام کرد حدود ۵۰ هزار سلبریتی را در یک آزمایش ثبت نام کرده که شامل مقایسه خودکار عکس پروفایل فیس بوک آنها با تصاویری است که در تبلیغات کلاهبردارانه استفاده می‌شود. اگر تصاویر بایکدیگر همخوانی داشته باشند و متا به این نتیجه برسد که آگهی‌ها کلاهبرداری هستند، آنها را مسدود می‌کند.

البته به سلبریتی های مذکور اطلاع داده می‌شود که در این برنامه ثبت نام شده اند و آنها در صورت تمایل می‌توانند از شرکت در آن خودداری کنند.

شرکت مادر فیس بوک تصمیم دارد آزمایش این فناوری را از ماه دسامبر در سراسر جهان به استثنای مناطقی که در آنجا مجوز رسمی ندارد مانند انگلیس، اتحادیه اروپا و ایالت‌های تگزاس و ایلینوی آمریکا آغاز کند.

«مونیکا بیکرت» نائب رییس بخش سیاست گذاری محتوا در متا در جلسه‌ای با خبرنگاران اعلام کرد این شرکت افراد مشهوری را هدف گرفته که متوجه شده از شباهت آنها در آگهی‌های کلاهبردارانه استفاده می‌شود. او در این باره گفت: ایده اصلی ما اجرای اقدامات محافظتی برای این افراد تا حد ممکن است. آنها در صورت تمایل می‌توانند از اقدامات محافظتی استفاده نکنند، اما ما می‌خواهیم چنین محافظتی را برایشان فراهم و تسهیل کنیم.

این آزمایش نشان داد متا سعی دارد با استفاده از یک فناوری احتمالاً تهاجمی نگرانی‌های رگولاتورها درباره روند فزاینده کلاهبرداری‌ها را کنترل کند و همزمان شکایت‌ها درباره شیوه کنترل داده‌های کاربران را به حداقل برساند.

هنگامیکه متا در سال ۲۰۲۱ میلادی سیستم شناسایی چهره خود را تعطیل کرد، داده‌های اسکن چهره یک میلیارد کاربر را حذف و دلیل آن را افزایش نگرانی‌های اجتماعی اعلام کرد. در آگوست سال جاری میلادی به این شرکت دستور داده شد ۱.۴ میلیارد دلار به ایالت تگزاس پرداخت کند تا شکایتی مبنی بر آنکه داده‌های بیومتریک کاربران را بدون رضایت شان جمع آوری کرده تسویه کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.