تلفن همراه

گوشی

October 22, 2024
16:48 سه شنبه، 1ام آبانماه 1403
کد خبر: 176049

شغل دوم تیم کوک در هیات مدیره نایکی

منبع: Digiato

«تیم کوک» هم‌اکنون به‌عنوان مدیرعامل شرکت اپل در این غول فناوری مشغول به کار است، جالب است بدانید او بیش از ۲۰ سال است در هیئت‌مدیره شرکت نایکی نیز عضو شده. این روزها که نایکی دچار مشکل کاهش فروش شده، تیم کوک سعی دارد با مشاوره‌هایش به این برند کمک کند.

تاریخ عضویت تیم کوک در هیئت‌مدیره نایکی به سال ۲۰۰۵ بازمی‌گردد و او در واقع طولانی‌ترین عضویت را در میان اعضای فعلی هیئت‌مدیره این شرکت دارد. کوک طی این ۲۰ سال و به‌رغم مدیریت اپل همواره سعی کرده رابطه خود را با نایکی حفظ کند. کوک در زمینه‌هایی مانند افزایش فروش و بازاریابی به نایکی مشاوره می‌دهد.

اما براساس گزارشی که بلومبرگ اخیراً منتشر کرده، نایکی با مشکل کاهش فروش کفش‌ها و سایر محصولات خود مواجه شده است. مارس، دو ماه قبل از اینکه تیم کوک کفش‌های ویژه نایکی برای رویداد رونمایی از آیپد را بپوشد، این برند خبر وضعیت مالی آشفته خود را منتشر کرده بود. در رویداد رونمایی از دستگاه‌های آیپد در مارس گذشته، تیم کوک کفش‌هایی پوشیده بود که نایکی آن را اختصاصاً روی دستگاه آیپدی برای او طراحی کرده بودند.

تقاضا برای کفش‌های نایکی در بازار روبه‌کاهش بوده و این برند با برندهای کوچک‌تر رقابت سختی داشته است. نایکی همچنین در نیمه اول سال جاری، دو بار مجبور به تعدیل نیرو شده.

بنابر گزارش بلومبرگ، تیم کوک به اعضای هیئت‌مدیره نایکی توصیه کرده مدیریت شرکت تغییر کند و «الیوت هیل» به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شود. کوک همچنین باید با هیئت‌مدیره بر سر استراتژی جدید فروش گفتگو کند، به‌خصوص بعد از اینکه فروش سالیانه نایکی در سه‌ماهه گذشته ۱۰ درصد کاهش یافت.

کوک زمانی عضو هیئت‌مدیره نایکی شد که به‌عنوان مدیر ارشد اپل مشغول به کار بود. «فیل نایت»، مؤسس نایکی، نیز آن زمان او را دارایی بزرگ نامید. پس از بازنشستگی نایت، نقش تیم کوک در نایکی نیز پررنگ‌تر شد. هم‌اکنون به‌عنوان رئیس کمیته جبران خسارت فعالیت می‌کند.

علاوه‌بر استراتژی‌های فروش، تیم کوک در زمینه‌هایی مانند طراحی فروشگاه‌های نایک، تمرکز روی محصولات اصلی و امتناع از اشباع بازار و نوسازی اکوسیستم دیجیتال نایکی در چین نیز به این برند ورزشی مشاوره می‌دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.