تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 26, 2024
13:59 شنبه، 5ام آبانماه 1403
کد خبر: 176225

صفر تا صد معاملات خودرویی آنلاین می‌شود

منبع: مهر

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی گفت: مرحله خرید و فروش برخط در حال انجام شدن است و در صورت محقق شدن، معاملات خودرویی صفر تا صد به صورت آنلاین انجام می شود.

محمد امین احمدلو درباره رفع موانع کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به مواردی اشاره کرد و افزود: به طور مثال ستاد در تدوین و پیشبرد آئین نامه حمایت از کسب وکارهای دیجیتال ایفای نقش کرده به طوری که مثلاً این شرایط امکان پذیر شد که سکوهای معاملات خودرو بتوانند به صورت برخط و آنلاین داده‌های مربوط به حوزه‌های مختلف از جمله سوابق بیمه، تصادفات و یا دستورات قضائی که روی خودرو وجود دارد را ارائه دهند.

وی ادامه داد: مرحله خرید و فروش برخط در حال انجام شدن است و در صورت محقق شدن، معاملات خودرویی صفر تا صد به صورت آنلاین انجام می‌شود.

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی گفت: پیش‌نیاز این موضوع این است که سوابق را دریافت کنیم که خوشبختانه این موضوع با کمک ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی به صورت ویژه پیش رفته است.

احمدلو بیان کرد: موضوع دوم بحث مرتبط با کسب و کارهای دیجیتال در خدماتی مثل دارورسانی بود که در این بخش، ستاد با درک چالش‌ها در موضوع توزیع آنلاین دارو، حمایت ویژه ای را از این کسب و کارها انجام داد. ستاد همچنین نقش بسیار پررنگی را در پیشبرد و پیگیری و اجرای آئین نامه توزیع آنلاین دارو داشت.

قائم مقام ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی با اشاره به حمایت از کسب وکارهای تولید کننده تجهیزات صنعت مخابرات و توسعه بازار آنها گفت: پروژه بسیار بزرگ بومی سازی ۱۶ قلم پرکاربرد صنعت مخابراتی یکی از تکالیفی بود که برعهده ستاد گذاشته شده بود.

وی افزود: ما از طریق مصوبات و پیگیری‌های مختلف، ۱۲ قلم از این کالاها را با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان از جمله تجهیزات انتقال نوری که زیرساخت شبکه ملی اطلاعات را تشکیل می‌دهد و سوئیچ ها که کار مسیریابی تبادل داده در بخش‌های مختلف فضای ارتباطی کشور انجام می‌دهند، کاملاً داخلی سازی کردیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.