اپراتورها

تلفن همراه

October 26, 2024
17:50 شنبه، 5ام آبانماه 1403
کد خبر: 176272

مدیرعامل ایرانسل: محدودیت‌های اینترنت، ممکن است کاربران را به استفاده از اپراتورهای خارجی تشویق کند

منبع: Peivast

مدیرعامل ایرانسل می‌گوید محدودیت‌هایی که در شبکه برای دسترسی کاربران به اینترنت اعمال شده، ممکن است آنها را به سمت اپراتورهایی که سرویس بدون محدودیت ارائه می‌کنند، ببرد.

بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل در خصوص فعالیت استارلینک در ایران گفت: اینکه استارلینک در ایران به صورت غیر قانونی فعال است، یک بحث حاکمیتی است. اینطور سرویس‌ها باید با اجازه و در چارچوب قوانین و مقررات کشورها ارائه شود. می‌دانم وزارت ارتباطات از مجاری مربوطه در حال پیگیری است که این موضوع را قانون‌مند کند.

او در خصوص اینکه آیا استارلینک می‌تواند رقیبی برای اپراتورهای داخلی باشد گفت: از نظر تجاری سرویسی که استارلینک در منطقه ارائه می‌دهد، سرویس نسبتا گرانی است. اگر کیفیت این سرویس را با کیفیتی که در شبکه فیبر نوری یا 5G‌ می‌دهیم مقایسه کنیم، سرویس ما بهتر و اقتصادی‌تر است. استارلینک چون تعداد مشترکین کمی دارد، سرویس بالایی می‌دهد؛ اما با توجه به محدودیت‌های سخت‌افزاری، اگر فراگیر شود، کیفیت سرویسش افت پیدا می‌کند. لذا آن جذابیت را نخواهد داشت.

عباسی آرند افزود: از نظر تئوری و محاسباتی امکان اینکه استارلینک با این تعداد ماهواره بتواند به تعداد زیادی مشترک در دنیا سرویس با کیفیت ارائه دهد، وجود ندارد. اصلا از نظر فنی با ارتباطات زمینی قابل رقابت نیست. الان چون شبکه خالی است، مشترکان سرعت بالایی دریافت می‌کنند؛ اما ما فکر می‌کنیم با توسعه شبکه پرسرعت فیبر نوری و 5G رغبت چندانی برای استفاده از آن سرویس وجود نخواهد داشت. کما اینکه الان در کشورهای منطقه هم همین‌طور است.

مدیرعامل ایرانسل درباره تاثیر فلیترینگ بر گرایش کاربران به استفاده از استارلینک نیز گفت: واقعیت این است که محدودیت‌هایی که در کشورمان ایجاد کرده‌ایم ممکن است این کشش را به سمت اپراتورهایی که بدون محدودیت سرویس می‌دهند ببرد و این قابل انکار نیست.

او همچنین ابراز امیدواری کرد کاهش یا رفع محدودیت‌های اینترنت به دلیلی غیر از فعالیت استارلینک باشد: امیدوارم دلایل دیگری باعث این کار شود. امیدوارم تجربه بدی که مشترکین در استفاده از VPN دارند و کیفیت سرویسی که خراب کرده باعث شود سیاست اعمال فیلترینگ به شکلی متفاوت شود و به نظرم هم راهکار دارد و می‌توان با رهکارهای تجاری محدودیت‌ها را برطرف کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.