خدمات ابری و مجازی‌سازی

فناوری اطلاعات

October 26, 2024
18:55 شنبه، 5ام آبانماه 1403
کد خبر: 176280

اختلال برق و قطعی سایت‌های خبری و عدم پاسخگویی فن‌آوا

منبع: Zoomit

صبح امروز که رسانه‌ها مشغول اطلاع‌رسانی در مورد حمله امروز بودند، دسترسی به سرورهای مستقر در مرکز داده فن‌آوا، میزبان بسیاری از سایت‌های خبری، قطع شد.

شرکت فناوران شبکه‌ی سینداد، که خدمات هاستینگ ارائه می‌دهد و تعدادی از سرورهایش در مرکز داده‌ی فن‌آوا قرار دارند، امروز (۵ آبان) حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح در یک بیانیه‌ی رسمی اعلام کرد که این اختلالات به دلیل قطعی برق در مرکز داده‌ی فن‌آوا رخ داده است.

این اختلال از حدود ساعت ۶ صبح تا حدود ۹:۳۰ به مدت سه ساعت و نیم ادامه داشته اما تا کنون مرکز داده‌ی فن‌آوا هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی رسمی در مورد این اختلال نکرده است و مشخص نیست که این اختلالات به دلیل مسائل امنیتی بوده یا واقعاً قطعی برق رخ داده است.

میلاد صفائی، مدیر برندینگ آسام از عدم شفاف‌سازی مسئولان فن‌آوا انتقاد کرد و گفت:

با قاطعیت اعلام می‌کنیم که اختلال از سمت سرویس‌های آسام نبوده است. زیرا فقط تعدادی از رسانه‌های آسام که در دیتاسنتر فن‌آوا میزبانی می‌شدند، قطع شده بودند و سایر رسانه‌ها و سرویس‌های آسام در دیتاسنترهای دیگر بدون هیچ اختلالی کار می‌کردند.
– میلاد صفائی، مدیر برندینگ آسام
فلسفه‌ی وجودی شرکت‌هایی مثل آسام و فن‌آوا این است که رسانه‌ها بتوانند رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

در شرایطی که مردم نگران هستند و باید به منابع خبری معتبر داخلی دسترسی داشته باشند، عدم پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری شرکتی مثل فن‌آوا قابل قبول نیست و به شایعات دامن می‌زند.

خسارتی که در این شرایط به اعتبار رسانه‌های داخلی و اعتماد مردم وارد می‌شود، قابل جبران نیست.

رسانه‌ها و مخاطبان آن‌ها حق دارند که از فن‌آوا انتظار شفاف‌سازی و پیشگیری از تکرار موارد مشابه داشته باشند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.