هوش مصنوعی

October 27, 2024
14:13 یکشنبه، 6ام آبانماه 1403
کد خبر: 176301

بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه آرامکو ۱۰۰ میلیون دلار به هوش مصنوعی اختصاص می‌دهد

منبع: Peivast

غول نفتی عربستان از طریق بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه خود حدود ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی اختصاص می‌دهد. عربستان با سرمایه‌گذاری گسترده به دنبال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های هوش مصنوعی جهان است.

به گزارش بلومبرگ، شرکت Wa’ed Ventures، بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه آرامکو، یک هیات مشاوره متشکل از کارکنان سابق شرکت‌هایی مثل متا و آمازون را به بررسی گزینه‌های سرمایه‌گذاری زودهنگام اختصاص داده است. سرمایه تخصیص یافته به این بخش طی سه سال در اختیار شرکت‌های منتخب قرار می‌گیرد.

انس القطانی، مدیرعامل Wa’ed، در بیانیه‌ای گفت: «این سرمایه‌گذاری نه تنها کارآفرینان داخلی را ترغیب می‌کند بلکه از بومی سازی استعداد جهانی نیز حمایت خواهد کرد.»

این بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه با مجموع ۵۰۰ میلیون دلار از سرمایه غول نفتی در سال جاری تمرکز خود روی هوش مصنوعی را دو چندان کرده است. عربستان سعودی در تلاش است تا به یکی از ۱۵ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی تبدیل شود. این صندوق به تازگی ۱۵ میلیون دلار روی شرکت سازنده چیپ Rebelions در کره سرمایه‌گذاری کرد و در دور جذب سرمایه شرکت aiXplain و Tenderd حضور یافت.

عربستان سعودی براساس استراتژی هوش مصنوعی خود سعی دارد تا از داده و هوش مصنوعی برای تنوع بیشتر اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت براساس چشم انداز ۲۰۳۰ استفاده کند. پس از چشم انداز ۲۰۳۰ این کشور به دنبال رقابت بین‌المللی است.

عربستان از لحاظ سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی در منطقه رقابت تنگاتنگی با امارات دارد و هردو کشور دیتاسنتر‌های متعددی را برای حمایت از زیرساخت منطقه و تقویت جایگاه خود احداث کرده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.