هوش مصنوعی

October 27, 2024
16:06 یکشنبه، 6ام آبانماه 1403
کد خبر: 176313

گوگل در حال توسعه یک عاملیت هوش مصنوعی برای انجام وظایف کاربران است

منبع: Peivast

گزارشی از خبرگزاری اینفورمیشن به یک پروژه هوش مصنوعی در داخل گوگل اشاره می‌کند که با یک عاملیت هوش مصنوعی وظایف مختلفی را به طور کامل برعهده می‌گیرد. این پروژه که اینفورمیشن نام آن را «Project Jarvis» اعلام کرده وظایفی مثل «تحقیق، خرید یک پروژه یا رزرو بلیط هواپیما» را به نیابت از کاربر انجام می‌دهد.

افراد مطلع به اینفورمیشن اعلام کرده‌اند که این عاملیت هوش مصنوعی قدرت خود را از نسخه بعدی هوش مصنوعی جمنای می‌گیرد و تنها با مرورگر وب (به ویژه کروم) همخوانی دارد.

مدل‌های رایج هوش مصنوعی که در حال حاضر در اختیار کاربران قرار دارند از طریق تعامل و دریافت پرامپت روی پاسخ خاص تمرکز دارند و برعهده گرفتن وظایف به نظر مرحله بعدی برای این ابزارها است تا به جای همراهی گام به گام و نبود عاملیت، درخواستی را از کاربر دریافت کرده و سپس آن را به اجرا بگذارند.

هدف نهایی این ابزار خودکارسازی کارهای روزمره اینترنتی است. این ابزار به قدرت تفسیر اسکرین‌شات مجهز است و همچنین کارهایی مثل وارد کردن متن و کلیک روی دکمه‌ها را برعهده می‌گیرد. طبق گفته اینفورمیشن، این عاملیت در حال حاضر برای انجام اقدامات مختلف به «چند ثانیه» زمان نیاز دارد.

شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی برای پروژه‌های آینده خود تمرکز ویژه‌ای روی عاملیت‌های هوش مصنوعی با امکان انجام وظایف مختلف و روزمره دارند. شرکت مایکروسافت با Copilot Vision به شما اجازه می‌دهد تا با آن درمورد صفحه‌های وب صحبت کنید. هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) نیز طبق اعلام شرکت از عناصر موجود روی صفحه نمایش کاربر آگاه است و براساس آن کارهای مختلفی را در اپلیکیشن‌های متعدد برعهده گرفته و به اجرا می‌گذارد.

آنتروپیک، استارت‌آپ رقیب اوپن‌ای‌آی، نیز در بروزرسانی بتای هوش مصنوعی Claude امکان استفاده از کامپیوتر به نیابت از کاربر را فراهم کرده است که البته با اشتباهات بسیاری همراه بود. اوپن‌ای‌آی نیز در حال کار روی نسخه‌ای از یک ابزار مشابه است.

طبق اعلام اینفورمیشین، برنامه گوگل برای رونمایی از Jarvis ممکن است از ماه دسامبر به تاریخ دیگری تغییر کند. این شرکت سعی دارد تا ابتدا این ابزار را در اختیار گروه کوچکی از کاربران برای آزمایش اولیه بگذارد و معایب احتمالی را برطرف کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.