تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

October 27, 2024
16:10 یکشنبه، 6ام آبانماه 1403
کد خبر: 176320

گوگل یکی از قابلیت‌های آیفون را به اندروید ۱۶ می‌آورد

منبع: Digiato

به نظر می‌رسد گوگل درحال تست قابلیتی مشابه Live Activities آیفون برای اندروید ۱۶ است. این قابلیت که با نام «Rich Ongoing Notifications» شناخته می‌شود در نسخه بتا اندروید ۱۵ دیده شده اما احتمالاً سال آینده و در اندروید ۱۶ رونمایی می‌شود.

خبرنگار وب‌سایت اندروید اتوریتی قابلیت Rich Ongoing Notifications را در نسخه QPR1 بتا ۳ اندروید ۱۵ به‌صورت API دیده است. این قابلیت به اپلیکیشن‌های اندرویدی اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری درمورد نوتیفیکیشن‌ها در نوار استاتوس نمایش دهند. به‌‌وسیله این API، برنامه‌های اندروید می‌توانند آیکون‌هایی بیضی‌شکل با متن و رنگ پس‌زمینه خود ایجاد کنند که در نوار استاتوس قرار می‌گیرند.

برای مثال، وقتی از اپلیکیشن Google Maps استفاده می‌کنید و هم‌زمان درخواست اوبر می‌دهید، از طریق Rich Ongoing Notifications می‌توانید ببینید خودرو اوبر شما دقیقاً چه زمانی می‌رسد. اپلیکیشن‌های اندرویدی با استفاده از این API می‌توانند نوتیفیکیشن‌های پیشرفته‌تر و غنی‌تری به کاربرانشان ارسال کنند.

اگر کاربر آیفون باشید، با قابلیتی به‌ نام Live Activities آشنا هستید. به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد قابلیتی مشابه را در اندروید ۱۶ راه‌ بیندازد که تجربه کاربری بهتری ارائه می‌دهد. در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و مدل‌های بالاتر، قابلیت Live Activities به‌عنوان ویجت ظاهر می‌شود و به شما امکان می‌دهد نگاهی به برخی نوتیفیکیشن‌ها و اطلاعات بیندازید.

البته گوگل این قابلیت را از اپل کپی نکرده است. گوگل پیش‌ازاین در اندروید ۱۲ قابلیت مشابهی ارائه داده بود که به کاربران امکان می‌داد بدانند تماس تلفنی آن‌ها چقدر طول کشیده است. نسخه پیشرفته‌تر این قابلیت قرار است سال آینده به اندروید ۱۶ اضافه شود.

گوگل هنوز روی توسعه قابلیت Rich Ongoing Notifications کار می‌کند. البته اطلاعات زیادی درمورد آن وجود ندارد. همچنین API مربوط به آن هنوز کامل در دسترس اپلیکیشن‌های اندرویدی نیست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.