فناوری اطلاعات

October 29, 2024
20:47 سه شنبه، 8ام آبانماه 1403
کد خبر: 176587

مایکروسافت گوگل را به طراحی کمپین‌های مخفی علیه خود در اروپا متهم کرد

منبع: دیجیاتو

مایکروسافت گوگل را به طراحی کمپین‌های مخفی علیه خود متهم کرده است که هدفشان تضعیف جایگاه این شرکت در بازار خدمات ابری است.
مایکروسافت در بیانیه‌ای تند، گوگل را به طراحی و پشتیبانی از کمپین‌های مخفی علیه خود متهم کرده است که هدفشان تضعیف جایگاه این شرکت در بازار خدمات ابری اروپاست.

این اتهامات درحالی مطرح می‌شود که گوگل اخیراً از سیاست‌های اعطای مجوزهای ابری مایکروسافت به نهادهای اروپایی شکایت کرده است.

در تازه‌ترین جبهه‌گیری غول‌های فناوری، مایکروسافت طی بیانیه‌ای افشاگرانه گوگل را به رهبری «کمپین‌های سایه» (Shadow campaigns) علیه خدمات ابری مایکروسافت متهم کرد. «کمپین‌های سایه» به معنای تلاش‌های پنهانی یا مخفیانه برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی یا سیاست‌هاست.

مایکروسافت گوگل را به توطئه‌چینی علیه خدمات ابری خود متهم کرد
«ریمه علیلی»، معاون حقوقی مایکروسافت، در پستی وبلاگی اعلام کردگوگل به‌زودی با راه‌اندازی گروه لابی‌گری با ظاهر بی‌طرفانه تلاش خواهد کرد تا میان قانون‌گذاران و افکار عمومی اعتبار مایکروسافت را زیر سؤال ببرد. وی افزود: «گوگل تلاش کرده نقش، بودجه و مدیریت خود را در این کمپین‌ها پنهان کند و از تعدادی ارائه‌دهنده ابری اروپایی به‌عنوان چهره عمومی این گروه استفاده کند.»

مایکروسافت ادعا می‌کند گوگل برای اجرای این برنامه از آژانس ارتباطات و لابی‌گری در اروپا کمک گرفته و یکی از شرکت‌های اروپایی که از همکاری با این گروه خودداری کرده بود، مایکروسافت را از این طرح مطلع ساخته است.

فقط چند هفته پس‌ از اینکه گوگل در سپتامبر شکایتی به اتحادیه اروپا ارائه کرد و مایکروسافت را به اعمال قراردادهای ناعادلانه برای خدمات Azure متهم کرد، این کشمکش‌ها آغاز شدند. گوگل ادعا می‌کند مایکروسافت با سیاست‌های مجوزدهی‌اش مشتریان را وادار به استفاده انحصاری از خدمات خود می‌کند و این امر بر نوآوری و امنیت سایبری تأثیر منفی می‌گذارد.

گوگل همچنین اشاره کرده مشتریان برای استفاده از ویندوز سرور در سرویس‌های ابری رقبا با افزایش هزینه ۴۰۰ درصدی مواجه‌اند؛ هزینه‌ای که در Azure اعمال نمی‌شود. مایکروسافت در پاسخ، این ادعاها را رد کرده و بر حق خود در حفظ مالکیت معنوی سیستم‌عامل ویندوز سرور تأکید دارد.

این منازعه نشان‌ می‌دهد تنش‌های جدی بین دو شرکت بازگشته است که پس از پایان توافق شش‌ساله خود در سال ۲۰۲۱، دوباره به رقابتی پرچالش در عرصه خدمات ابری اروپا رسیده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.