فقط یکدهم مدیران اطلاعاتی از هوش مصنوعی بهره میبرند
نقش مدیر ارشد اطلاعات (CIO) در حال حاضر بسیار بیشتر از ارایه دسترسی به اطلاعات قابل اعتماد، مرتبط، به موقع و تاثیرگذار است و این مدیران در عصر هوش مصنوعی میبایست به کارمندان کمک کنند تا خروجیهای اطلاعاتی خود را به بهترین شکل ارایه دهند.
شرکت سلزفورس به تازگی مطالعهای را روی 150 مدیر ارشد اطلاعات در سازمانهایی با بیش از 1000 کارمند انجام داد و در نتیجه مشخص شد 84 درصد آنها معتقدند که فناوری هوش مصنوعی یک عامل اصلی برای ایجاد تغییر در این عرصه است و با این حاف فقط 11 درصد آنها سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی را به طور کامل در نیروی کار پیاده سازی کردهاند.
این بررسی نشان داد کسب و کارها به دنبال آن دسته از مدیران ارشد اطلاعاتی هستند که در حوزه هوش مصنوعی هم متخصص باشند. براین اساس گفته شد 61 درصد از مدیران اطلاعاتی اعلام کردند سازمان مربوطه در بیشتر موارد از آنها در حوزه هوش مصنوعی توقع دارد.
علاوه بر این، مدیرا ارشد اطلاعات در سازمانها موافق این مسئله هستند که هوش مصنوعی یک تغییر دهنده بازی است که البته باید به صورت محتاطانه از آن استفاده کنند. درحالی که 84 درصد این افراد معتقدند که هوش مصنوعی به اندازه اینترنت برای مشاغل مهم خواهد بود، ولی 67 درصد در مقایسه با سایر فناوریها برای استفاده از آن رویکرد محتاطانه دارند.
عرصه فناوری اطلاعات پیش از اینکه به سمت هوش مصنوعی متمایل شود، بر ابتکارات داده تمرکز داشته است. مدیران ارشد اطلاعات گزارش دادهاند که به طور میانگین 20 درصد بودجه خود را برای توسعه زیرساخت و مدیریت داده اختصاص میدهند و در مقابل تنها 5 درصد بودجه را خرج بهکارگیری هوش مصنوعی میکنند. تهدیدات امنیتی یا حریم خصوصی و فقدان دادههای قابل اعتماد به عنوان بزرگترین ترسهای مدیران در عرصه هوش مصنوعی محسوب میشود.
منبع: zdnet.com