اپلیکیشن

تلفن همراه

November 20, 2024
10:27 چهارشنبه، 30ام آبانماه 1403
کد خبر: 177975

تقویت خدمت‌رسانی از طریق پیام‌رسان‌های داخلی در دولت چهاردهم

منبع: ایسنا

براساس آخرین اظهارات مسئولان تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی قابل توجه و چند ده میلیون بوده و تقویت خدمت‌رسانی از طریق پیام‌رسان‌های داخلی در دولت چهاردهم دنبال می‌شود.

پیام‌رسان‌ها به عنوان یک ابزار ارتباطی نقش مهمی در بین کسب‌وکارها دارند و با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات در الگوهای ارتباطی، پیام‌رسان‌ها نیز در حال تکامل هستند؛ بنابراین با توجه به نیاز روزافزون به این پیام‌رسان‌ها کشورهای مختلفی در دنیا از جمله ایران در حال تلاش برای توسعه پلتفرم‌های بومی خود هستند.

با گذشت چندین سال و اقدات انجام شده برای رشد و توسعه پیام رسان ها مانند ارتقای و ایجاد قابلیت‌های جدید اکنون پیام رسان‌های داخلی به مرحله‌ای از بلوغ رسیده اند که توان حضور در عرصه بین المللی را داشته باشند و سازمان‌های مربوطه از جمله وزارت ارتباطات حمایت خود را از سکوها و پیام‌رسان‌های بومی متناسب با اقتضائات و شرایط روز دنبال می‌کند.

بنا بر تحلیل‌ها، در واقع با توجه به ظرفیت‌های موجود در توسعه فعالیت بومی در عرصه بین المللی و منطقه‌ای، زمان ورود این سکوها به عرصه بین المللی فرا رسیده و در دولت چهاردهم این رویکرد با جدیت دنبال می‌شود.

مسئولان در این زمینه تأکید کرده اند البته وقتی از حمایت هدفمند از سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی صحبت می‌ شود؛ منظور حمایتی است که در راستای اهداف جدید تعیین و ترسیم شده و مهمترین هدف نیز در حال حاضر، حضور پیام‌رسان‌های کشور در عرصه بین‌المللی به ویژه در میان کشورهای منطقه و یا کشورهای هم‌پیمان همچون سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای یا گروه بریکس است.

در این راستا سید ستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت پیام رسان‌های داخلی اعلام کرد که تعداد کاربران، قابل توجه و چند ده میلیون است. وی تأکید کرد: تقویت خدمت‌رسانی از طریق پیام‌رسان‌های داخلی را دنبال می‌کنیم.

طبق این گزارش اوایل پاییز سال جاری سازمان فناوری اطلاعات ایران در گزارشی که به منظور دستاورهای کشور در حوزه دولت الکترونیکی ارائه کرد از رشد قابل توجه پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد و طبق آخرین آمارهای موجود تا نیمه مهر ماه امسال پیک کاربران فعال روزانه نسبت به شهریور ۱۴۰۰، در روبیکا ۴ برابر، در ایتا ۱۴ برابر، در بله ۶ برابر، در سروش پلاس ۸ برابر و در آی گپ ۲ برابر شده است. همچنین پهنای باند مصرفی در این پلتفرم‌ها در قیاس با شهریور ۱۴۰۰ حدود پنج برابر رشد داشته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.