رسانه‌های اجتماعی

November 21, 2024
13:24 پنجشنبه، 1ام آذرماه 1403
کد خبر: 178009

کاربران اینستاگرام می‌توانند الگوریتم اکانت خود را ریست کنند

منبع: دیجیاتو

این قابلیت هنوز در مرحله تست است، اما به‌زودی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

اینستاگرام درحال تست قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد پیشنهادهای الگوریتم خود را ریست یا بازنشانی کنند. این قابلیت به کاربرانی که پیشنهادهای مناسبی در فید خود دریافت نمی‌کنند، کمک می‌کند محتواهای مرتبط‌‌تری ببینند.

براساس اعلام رسمی متا، این قابلیت هنوز در مرحله آزمایش است اما احتمالاً به‌زودی در دسترس کاربران اینستاگرام قرار خواهد گرفت. الگوریتم‌های متا نوع محتواهای نمایش‌داده‌شده در فید، ریلز و اکسپلور را تعیین می‌کنند. این الگوریتم‌ها براساس جستجوها و سلایق کاربر طی زمان می‌توانند الگویی از محتوا را شناسایی کنند.

به‌زودی می‌توانید الگوریتم اینستاگرام خود را از نو برنامه‌ریزی کنید

به گفته متا، بعد از عرضه جهانی این قابلیت در آینده نزدیک، کاربران اینستاگرام در بخش تنظیمات اپلیکیشن خود می‌توانند محتوای پیشنهاد شده را بازنشانی کنند. متا می‌گوید که چنین قابلیتی مثل یک شروع جدید برای کاربران است و فرصتی برای تنظیم مجدد پیشنهادهای برنامه را برای آنها فراهم می‌کند.

به‌رغم اینکه چنین قابلیتی به کاربران اینستاگرام فرصت می‌دهد تا علایق خود را از نو برنامه‌ریزی کنند و فید آنها را دستخوش تغییراتی جدی می‌کند اما متا می‌گوید این تغییر هیچ‌یک از داده‌های کاربران را حذف نمی‌کند یا نحوه ارائه تبلیغات توسط شرکت را تغییر نمی‌دهد. اینستاگرام تنظیماتی جداگانه برای شخصی‌سازی سلایق تبلیغاتی دارد.

متا این قابلیت را به‌عنوان بخشی از برنامه جدید این شرکت برای حفاظت از نوجوانان و کاربران زیر سن قانونی توصیف کرده است. هرچند که قابلیت ریست الگوریتم درنهایت برای تمام کاربران در دسترس خواهد بود.

دادگاه‌های مختلفی در اروپا و آمریکا پیش‌ازاین متا را به استفاده از تاکتیک‌ها و الگوریتم‌هایی برای معتادکردن نوجوانان به استفاده از شبکه‌های اجتماعی متهم کرده بودند. متا همواره این اتهامات را رد کرده است و حتی اخیراً قاضی ایالتی در آمریکا حکم داده مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، شخصاً در پرونده‌های مرتبط با این موضوع مسئولیتی ندارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.