باندپهن

فیبرنوری

November 26, 2024
18:01 سه شنبه، 6ام آذرماه 1403
کد خبر: 178363

اصل در پروژه فیبرنوری رضایت مردم است

منبع: ایسنا

مشاور وزیر و مجری طرح توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها گفت: یکی از مسائلی که هر پروژه از جمله پروژه فیبرنوری را پیش می‌برد، خوش‌نامی است و مردم باید از آن احساس رضایت کنند.

صادق عباسی شاهکوه، در پنلی که امروز پس از سمینار توسعه فیبرنوری و نسل پنجم اینترنت؛ مسائل و راهکارها برگزار شد، اظهار کرد: از زمان انعقاد تفاهم نامه دو سال و نیم می‌گذرد و بر اساس آمار ارائه شده ۱۴ هزار حفاری انجام شده است، بنابراین کار انجام شده را نباید دست کم گرفت که حاصل زحمات اپراتورها و پشتیبانی وزارت ارتباطات بود.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ و حتی قبل تر از آن توجه دولت بر بحث اتصال جلب شده بود. در برنامه هفتم توسعه هم در این راستا چند ماده به فیبرنوری اختصاص پیدا کرده است که تبدیل به قانون شده است. دولت چهاردهم هم میثاق خود را برنامه هفتم توسعه قرار داده است که این برنامه مسیر اصلاح را به ما نشان می دهد. براساس قانون برنامه هفتم توسعه و تجربیات دو سال گذشته و جلساتی که با وزیر ارتباطات داشتیم، بنا شد بازنگری هایی در برنامه‌ها انجام شود، اما دو نکته را وزیر ارتباطات تأکید کردند.

مشاور وزیر و مجری طرح توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها تشریح کرد: اول اینکه اگر اپراتورها بخواهند می‌توانند تعهدات خود را اصلاح کنند و این فرصت وجود دارد تا برنامه جدید خود را اعلام کنند. در واقع مهم است که هیچ فشاری به آنها تحمیل نشود. اما زمانی که برنامه خود را تحویل دادند اپراتورها ملزم به اجرای آن می‌شوند. بحث دیگر این است اگر نقطه‌ای در منطقه توسط اپراتور ایجاد شود (پوشش) باید در مدت یک ماه خدمت به کاربر ارائه شود و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از این موضوع کوتاه نمی‌آید و اصل مهم رضایت مردم است.

عباسی شاهکوه در پایان گفت: یکی از مسائلی که هر پروژه از جمله پروژه فیبرنوری را پیش می‌برد، خوش‌نامی است و مردم احساس رضایت کنند. در حال حاضر تمرکز بر روی اتصال است، باید هر سال حداقل دو الی سه میلیون اتصال انجام شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.