رسانه‌های اجتماعی

December 21, 2024
16:30 شنبه، 1ام دیماه 1403
کد خبر: 180381

یوتوب علیه محتواهای گمراه‌کننده؛ برخورد با ویدیوهای کلیک‌بیت آغاز شد

منبع: دیجیاتو

یوتوب برنامه حذف ویدیوهای کلیک‌بیت را آغاز کرده و قصد دارد این سیاست را در سایر کشورها گسترش دهد.

یوتوب اعلام کرده از این پس با ویدیوهایی که از عناوین یا تصاویر گمراه‌کننده استفاده می‌کنند، برخورد خواهد کرد. این سیاست جدید ابتدا در هند اجرایی می‌شود و در ماه‌های آینده به سایر کشورها گسترش می‌یابد.

طبق اعلام یوتوب، تمرکز این سیاست بر ویدیوهایی است که به موضوعات مهمی مانند اخبار فوری و رویدادهای جاری می‌پردازند اما محتوای آنها با عنوان یا تصویرشان هم‌خوانی ندارد؛ برای مثال، ویدیوهایی با عناوینی مانند «رئیس‌جمهور استعفا کرد!» که به این موضوع نمی‌پردازند یا تصاویر مرتبط با «اخبار سیاسی مهم» در ویدیوهایی که هیچ محتوای خبری ندارند، از نمونه‌های تله‌کلیک (Clickbait) محسوب می‌شوند.

مقابله یوتوب با فریب کاربران
یوتوب در پستی وبلاگی نوشت: «ما تلاش‌ برای مقابله با تله‌کلیک‌های فریبنده را افزایش داده‌ایم. هدف ما این است که ویدیوهایی را که وعده‌های دروغین می‌دهند، حذف کنیم؛ زیرا این امر می‌تواند در کاربران احساس فریب یا ناامیدی کند، به‌ویژه زمانی که آنها به‌دنبال اطلاعات مهم و به‌روزند.»

طبق گفته سخنگوی یوتوب، «جک مالون»، این سیاست ابتدا آزمایشی در هند اجرا می‌شود و به‌تدریج در کشورهای دیگر نیز اعمال خواهد شد. در مرحله اولیه، ویدیوهای متخلف بدون برخورد (یا ثبت استرایک) علیه سازندگان محتوا حذف خواهند شد. یوتوب همچنین برنامه‌های آموزشی برای سازندگان محتوا ارائه داده تا از نقض قوانین جلوگیری کند.

علاوه‌براین، یوتوب تأکید کرده این اقدامات با هدف بهبود تجربه کاربران انجام می‌شود. شفافیت در ارائه محتوا و افزایش اعتماد کاربران به پلتفرم، از اولویت‌های اصلی این شرکت به شمار می‌رود. به همین دلیل، یوتوب قصد دارد در آینده ابزارهای بیشتری را برای گزارش محتوای گمراه‌کننده در اختیار کاربران قرار دهد.

این تغییرات می‌توانند تأثیر مثبتی بر کیفیت کلی محتواهای موجود در این پلتفرم بگذارند. درنهایت، این سیاست‌ها می‌توانند به رشد محیط آنلاین سالم‌تر و شفاف‌تری کمک کنند که در آن کاربران اعتماد بیشتری به محتواهای موجود داشته باشند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.