تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

December 24, 2024
18:09 سه شنبه، 4ام دیماه 1403
کد خبر: 180959

نسخه بعدی عینک ری‌بن متا برای رقابت با سامسونگ آماده می‌شود

منبع: دیجیاتو

نمایشگر در عینک ری‌بن متا برای نمایش اعلان‌ها و پاسخ‌های دستیار مجازی استفاده خواهد شد.

طبق گزارش جدید «Financial Times»، متا نسخه جدیدی از عینک‌های هوشمند ری‌بن را برای سال 2025 آماده‌ می‌کند که به نمایشگر کوچکی مجهز خواهد شد. این نمایشگر احتمالاً برای نمایش اعلان‌ها، پیام‌ها و پاسخ‌های دستیار مجازی متا استفاده می‌شود. این تغییر جدید در عینک هوشمند می‌تواند تجربه کاربری را ارتقا دهد و قابلیت‌های تعاملی بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد. طبق اطلاعات منتشرشده، این عینک نیمه دوم 2025 به بازار می‎‌آید.

هم‌زمانی تغییر عینک ری‌بن متا با ورود بازیگران جدید به بازار
این حرکت متا هم‌زمان با تلاش‌های گوگل و سامسونگ برای معرفی محصولات مجهز به اندروید XR است. گوگل و سامسونگ درحال توسعه هدست‌ها و عینک‌های هوشمندی با نمایشگرهای پیشرفته هستند. سامسونگ به‌تازگی تصویری از هدست خود منتشر کرد که از سیستم‌عامل اندروید XR استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد این رقابت میان غول‌های فناوری به توسعه سریع‌تر فناوری‌های واقعیت افزوده و هوشمند شدن عینک‌های روزمره منجر خواهد شد.

عینک جدید ری‌بن متا قرار است با طراحی مشابه مدل‌های قبلی عرضه شود اما با اضافه‌ شدن نمایشگر، کاربر می‌تواند اعلان‌ها، پیام‌ها و پاسخ‌ها را بدون نیاز به گوشی مشاهده کند. البته این نمایشگر به احتمال زیاد نسبت به عینک پیشرفته Orion متا که هنوز عرضه نشده، قابلیت‌های محدودتری خواهد داشت.

عینک Orion که ویژگی‌های واقعیت افزوده را در خود دارد، هنوز در مراحل اولیه توسعه است و به نظر می‌رسد سال‌ها با عرضه تجاری آن فاصله داریم اما عینک جدید ری‌بن می‌تواند ترکیبی از امکانات مختلف مانند دوربین، میکروفون، بلندگوهای داخل گوش و نمایشگر را در خود جای دهد تا مصرف‌کنندگان تجربه‌ای جدید و کاربرپسند داشته باشند.

عینک هوشمند ری‌بن متا می‌تواند بخشی از آینده‌ دیجیتال و واقعیت افزوده باشد. اگر این فناوری با موفقیت به بازار بیاید، ممکن است راه را برای کاربردهای بیشتر در زندگی روزمره هموار کند. این عینک‌ها می‌توانند از کاربردهای ساده مثل مشاهده اعلان‌ها تا قابلیت‌های پیچیده‌تری مانند تعامل با واقعیت افزوده پشتیبانی کنند و به یکی از دستگاه‌های ضروری و پرکاربرد تبدیل شوند.

البته باید دید واکنش مصرف‌کنندگان و رقبا چگونه خواهد بود. به‌ نظر می‌رسد متا قصد دارد جدی‌تری وارد رقابت با دیگر برندهای بزرگ در دنیای تکنولوژی شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.