بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 8, 2025
10:37 چهارشنبه، 19ام دیماه 1403
کد خبر: 182469

سپ دوباره صدرنشین صنعت پرداخت شد

منبع: دیجیاتو

اختلاف سهم بازار سپ در تعداد و مبلغ تراکنش‌ها با رتبه دوم بازار به‌ترتیب حدود ۱.۸۲ و ۳.۲۱ درصد بوده است.

پرداخت الکترونیک سامان با افزایش فاصله‌ از رقبا نسبت به ماه گذشته، دوباره توانست بر جایگاه نخست صنعت پرداخت ایران بایستد.

بنا بر آمارهای گزارش آذرماه شاپرک، پرداخت الکترونیک سامان (سپ) در شاخص سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌ها، به ترتیب با سهم ۲۰.۷۰ و ۲۲.۷۲ درصدی بازار پرداخت، جایگاه اول را به خود اختصاص داد و با افزایش فاصله از رقبا نسبت به ماه گذشته دوباره صدرنشین شد.

سپ در سال جاری به طور مستمر رتبه اول بازار شرکت‌های ارائه کننده خدمات پرداخت را از آن خود کرده است و آخرین گزارش شاپرک نشان می‌دهد، اختلاف سهم بازار سپ در تعداد و مبلغ تراکنش‌ها با رتبه دوم بازار در روندی صعودی به ترتیب حدود ۱.۸۲ و ۳.۲۱ درصد بوده است.

پرداخت الکترونیک سامان در آذر ماه با پوشش ۲۰.۸۴ درصد از بازار تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی، همانند ماه گذشته بالاترین سهم تعداد تراکنش‌ها را در اختیار خود دارد.

در ابزار پذیرش اینترنتی نیز سپ با پوشش ۳۴.۰۲ درصدی دارای بالاترین سهم بازار در مبلغ تراکنش‌ها است؛ همچنین پرداخت الکترونیک سامان در ابزار پذیرش اینترنتی با افزایش ۱.۶۱ درصدی، بالاترین تفاضل را نسبت به ماه گذشته کسب کرده است.

همچنین بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی با ۰.۲۵ درصد افزایش به شرکت پرداخت الکترونیک سامان تعلق دارد.

سپ رکوردهای خود را جابجا کرد
سپ با پوشش ۲۱.۰۲ درصد از سهم بازار تعداد تراکنش‌های خرید، در آذر ماه نیز همانند ماه گذشته، رتبه اول صنعت را به خود اختصاص داده است و در واقع با ۰.۱۴ درصد رشد، رکورد قبلی خود را جابجا کرده است.

این شرکت همچنین در حوزه تراکنش‌های مانده‌گیری نیز با در اختیار داشتن ۱۷.۴۵ درصد تراکنش‌ها، بیشترین سهم بازار را دارا است.

پرداخت الکترونیک سامان با پوشش ۲۲.۸۲ درصدی از بازار تراکنش‌های خرید، دارای بالاترین سهم مبلغی تراکنش‌ها در آذر ماه بوده است و همچنین بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش‌های خرید را با ۰.۹۳ درصد افزایش در مقایسه با ماه گذشته داشته است.

عملکرد مثبت سپ در کاهش خطای پذیرندگی
براساس گزارش شاپرک، عملکرد بیشتر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و به‌ویژه شرکت پرداخت الکترونیک سامان در آذرماه به‌گونه‌ای بوده که سبب کاهش ۱۸.۴۷ درصدی در خطای پذیرندگی شبکه شده است.

مقایسه ماهانه عملکرد شرکت‌های PSP نشان می‌دهد، بیشترین کاهش در نسبت خطای پذیرندگی به کل تراکنش‌ها (عملکرد مثبت)، با رقمی برابر با ۰.۰۳۶ درصد در شرکت سپ رخ داده است که بیانگر توجه این شرکت به ارتقای کیفیت خدمات پرداخت در ایران است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.