رسانه‌های اجتماعی

January 25, 2025
12:13 شنبه، 6ام بهمنماه 1403
کد خبر: 183741

آغاز نمایش تبلیغات در تردز

منبع: ایسنا

شرکت متا، برای نخستین بار، نمایش تبلیغات در شبکه اجتماعی «تردز» (Threads) را آغاز کرد تا منبع درآمد جدیدی را ایجاد کند.

آدام موسری، مدیر اینستاگرام، روز جمعه، در پستی، ضمن آزمایشی خواندن این اقدام، اعلام کرد تبلیغات، مربوط به تعدادی از برندها خواهد بود و در ابتدا، فقط در آمریکا و ژاپن نمایش داده می‌شوند.

موسری در این پلتفرم نوشت: متا قبل از گسترش نمایش تبلیغات، به دقت این آزمایش را زیر نظر خواهد گرفت و هدف، نمایش تبلیغات در «تردز»، به شکلی است که آنها به عنوان محتوای طبیعی، جالب به نظر برسند.

تیم اینستاگرام شرکت متا، «تردز» را که شبیه شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) است، در اواسط سال ۲۰۲۳ راه اندازی کرد تا کاربرانی را که پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، از این پلتفرم فراری شده بودند، جذب کند. «تردز» ماه‌هاست که به دنبال نمایش تبلیغات است اما برای گسترش پایگاه کاربرانش، تاکنون از این اقدام خودداری کرده بود. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در آن زمان گفته بود «تردز»، ماهانه ۳۰۰ میلیون کاربر و بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر روزانه فعال دارد.

هنوز پتانسیل درآمد تبلیغاتی «تردز» در بلندمدت، مشخص نیست اما این سرویس از تبلیغات کنندگان فعلی متا و توانایی‌اش برای نمایش هدفمند تبلیغات برای کاربران، بهره می‌برد. توییتر هرگز موفق نشد کسب و کار تبلیغات عظیم مشابه متا در فیس‌بوک و اینستاگرام را ایجاد کند.

درآمد توییتر در اوج خود در سال ۲۰۲۱، حدود ۵.۱ میلیارد دلار بود. درآمد جهانی متا در سال ۲۰۲۴، حدود ۱۶۳ میلیارد دلار برآورد شده است؛ بنابراین، «تردز» احتمالا بخش کوچکی از کسب و کار این شرکت خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، متا نسبت به چشم انداز رشد برای «تردز»، مشتاق بوده است. سوزان لی، مدیرمالی این شرکت، اکتبر گذشته، به خبرنگاران گفت: جمعیت کاربران این شبکه اجتماعی، به خصوص در آمریکا و ژاپن، رو به رشد بوده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.