تحلیل بازار

تلفن همراه

February 12, 2025
10:59 چهارشنبه، 24ام بهمنماه 1403
کد خبر: 185114

هواوی جایگاه نخست اپل را تصاحب کرد

منبع: زومیت

عرضه محصولات رقابتی و نوآوری در تولید مدل‌های استراتژیک، بیشترین فروش را در بازار تبلت چین نصیب هواوی کرد.

بازار تبلت چین سال ۲۰۲۴ را با ۲۹٫۸۵ میلیون دستگاه به پایان رساند که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، رشد ۴٫۳ درصدی را تجربه کرده است. سهم هواوی در این بازار مانند سال قبل بیشترین مقدار بود و این برند را در جایگاه اول سهم بازار تبلت چین قرار داد.

براساس گزارش IDC، هواوی با تثبیت سهم بازار خود در دو بخش سالانه و سه‌ماهه‌ چهارم سال ۲۰۲۴، جایگاه اول بازار تبلت چین را ازآنِ خود کرد. عرضه مدل‌های استراتژیک تبلت هواوی مانند تبلت میت پد پرو ۱۱٫۵ اینچ ۲۰۲۴ با قیمت رقابتی ۲۰۵ دلار و تبلت میت پد پرو ۱۳٫۲ اینچ جدید که قرار است امسال روانه‌ بازارهای جهانی شود، این برند را با وجود محدودیت‌هایی که در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ با آن‌ها مواجه شده بود، همچنان در صدر بازار نگه داشت.

اپل با وجود عرضه دو مدل جدید آیپد مینی ۲۰۲۴ و آی پد ایر ۲۰۲۴، به‌دلیل قیمت گران این مدل‌ها با کاهش فروش خود در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ در بازار چین روبه‌رو شد و با جاماندن از هواوی، به جایگاه دوم بسنده کرد.

شیائومی سال ۲۰۲۴ را با عرضه‌ دو تبلت قدرتمند شیائومی پد ۷ و شیائومی پد ۷ پرو به پایان رساند. این محصولات نه‌تنها رشد ۴۱ درصدی را در سهم بازار برای این برند چینی به ارمغان آوردند؛ بلکه آن را پس‌از اپل در جایگاه سوم بازار تبلت چین قرار دادند.

در نهایت، جایگاه چهارم بازار تبلت چین در سه‌ماهه‌ چهارم سال ۲۰۲۴ به‌طور مشترک به لنوو و آنر رسید. نوآوری در تولید انواع تبلت لنوو و تخفیف‌های چشمگیر به‌ویژه روی محصولات پرچم‌دار جمع‌وجور و تقویت‌شده با هوش مصنوعی، آن را به این جایگاه رساند. در مقابل، آنر برای به‌دست‌آوردن این سهم بازار، بیشتر روی عرضه انوع مدل‌های جدید تبلت آنر با قیمت‌های مختلف متمرکز بود.

بر‌اساس پیش‌بینی IDC، اگر نوآوری برندها در‌کنار استفاده‌ گسترده از یارانه‌های دولت چین ادامه پیدا کند، این روند رشد بازار تبلت در سال ۲۰۲۵ نیز ادامه پیدا می‌کند. تغییر استراتژی برندهای برتر فعلی در کنار تشدید رقابت میان برندهای داخلی و نوسان‌های بازار، ازجمله عواملی هستند که می‌توانند رتبه‌بندی فعلی برندهای برتر بازار چین را در سال ۲۰۲۵ تغییر دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.