تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

February 17, 2025
10:04 دوشنبه، 29ام بهمنماه 1403
کد خبر: 185549

متا ۲ میلیون عینک هوشمند ری‌بن فروخته است

منبع: زومیت

متا با همکاری EssilorLuxottica قصد دارد عینک‌های هوشمند را به‌طور گسترده‌تر دردسترس کاربران قرار دهد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا قبلاً اعلام کرده بود شرکتش در سال ۲۰۲۴ احتمالاً یک میلیون واحد عینک هوشمند ری‌بن متا را به فروش خواهد رساند. او همچنین پیش‌بینی کرده بود که میزان فروش دستگاه مذکور تا پایان سال ۲۰۲۵ می‌تواند به ۲ میلیون یا حتی ۵ میلیون واحد برسد.

اکنون شرکت EssilorLuxottica، غول صنعت عینک‌سازی که تولید عینک ری‌بن متا را برعهده دارد، به‌طور رسمی اعلام کرده که از زمان عرضه‌ی این محصول در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲) تاکنون ۲ میلیون واحد از آن به فروش رفته است. شرکت مذکور همچنین قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۶، تولید عینک هوشمندش را به ۱۰ میلیون واحد در سال افزایش دهد.

فرانچسکو میلری، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره‌ی EssilorLuxottica می‌گوید: «عینک‌های هوشمند به پلتفرم دیجیتال اصلی تبدیل خواهند شد که نیازهای روزمره‌ی ما را برآورده می‌کند.» او تأکید کرد که ۲ میلیون واحد متا ری‌بن فروخته‌شده، آمار فروش نسخه‌های قدیمی Ray-Ban Stories را که در سال ۲۰۲۱ معرفی شده بودند، درنظر نمی‌گیرد. به گفته‌ی او، EssilorLuxottica درحال برنامه‌ریزی بلندمدت برای همکاری با متا است و این عینک‌ها را نه فقط به‌عنوان محصول مجزا، بلکه به‌عنوان پلتفرم مشترکی درنظر می‌گیرد که قابلیت همکاری با برندهای دیگر را نیز خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، متا درحال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی عینک‌های برند اوکلی (Oakley) است. اوکلی یکی از برندهای معروف زیرمجموعه‌ی EssilorLuxottica محسوب می‌شود. میلری اعلام کرد که تولید این عینک‌ها تا پایان سال آینده به ۱۰ میلیون واحد در سال خواهد رسید.

متا و EssilorLuxottica در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور و مهر ۱۴۰۳) قرارداد همکاری بلندمدت خود را تا حداقل سال ۲۰۳۰ تمدید کردند. میلری اشاره کرد که تمامی عینک‌های هوشمند متا در آینده از هوش مصنوعی پشتیبانی خواهند کرد و سرویس‌های اشتراکی نیز به این اکوسیستم اضافه خواهند شد.

اگر متا و EssilorLuxottica قصد دارند عینک‌های هوشمند را به پلتفرم دیجیتال اصلی برای نیازهای روزمره‌ی کاربران تبدیل کنند، باید میزان تولید و فروش خود را به‌طور چشمگیری افزایش دهند. در مقام‌ مقایسه، سامسونگ و اپل سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند به فروش می‌رسانند، درحالی‌که ۱۰ میلیون عینک در سال، فقط به‌عنوان گام اولیه در این مسیر محسوب می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.