همایش مهارت های طلایی فروش سرویس متامای مخابرات تهران برگزار شد
همایش مهارت های طلایی فروش سرویس متامای شرکت مخابرات استان تهران با حضور ملک جعفریان، معاونان، جمعی از مدیران کل ستادی، معاونان تجاری مناطق، روسای مراکز و مسئولان امور مشترکین مراکز مخابراتی سراسر استان تهران، یکشنبه ۲۸ بهمن ماه در سالن همایش های مجموعه فرهنگی ورزشی شهید یگانه برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، ملک جعفریان مدیر مخابرات استان تهران در این همایش در سخنانی با اشاره به پیشینه و تاریخ روند رشد و توسعه شبکه تلفن ثابت در ادوار مختلف بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با پایان هشت سال دفاع مقدس و شروع سازندگی، شرکت مخابرات برای رفع نیازهای ارتباطی رو به تزاید مردم، برنامه ریزی های گسترده ای برای خرید تجهیزات مورد نیاز و توسعه شبکه به مرحله اجرا گذاشت.
ملک جعفریان افزود: حوزه اینترنت نیز صرفا به مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی محدود شده بود، که با سرعت های پایینی از اینترنت استفاده می شد و از سال های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ با توجه به نیاز شبکه بانکی کشور به اینترنت، شاهد ارایه سرویس های بیشتری بودیم و با اعطای مجوز سازمان تنظیم مقررات به شرکت های متعدد دیگر با استفاده از بستر و زیرساخت های شرکت مخابرات، روند توسعه اینترنت در ایران شکل گرفت.
مدیر مخابرات استان تهران با بیان اینکه از سال ۱۳۸۷ با تغییر شاخص های مخابراتی، ضریب نفوذ اینترنت بعنوان یک شاخص مهم مورد توجه قرار گرفت، اظهار داشت: مجوز فعالیت در زمینه ارایه سرویس اینترنت به شرکت مخابرات داده شد تا عقب افتادگی های این بخش از حوزه ارتباطات و فناوری های اطلاعاتی کشور، با سرعت بیشتری جبران شود و با توجه به نیاز حوزه های نظارتی و پیوست های تدوین شده، موضوع واگذاری سرویس ADSL با جدیت در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار گرفت.
ملک جعفریان اتخاذ رویکردهای مشارکتی برای بهره برداری از ظرفیت زیرساخت های شرکت مخابرات ایران را در تسریع روند ارایه سرویس های متنوع به مردم موثر دانست و دراین باره خاطرنشان ساخت: استفاده از توانمندی های شرکت های دانش بنیان نظیر شرکت نواتل که بر مبنای فناوری فضای ابری عمل می کند، مزایا و فرصت های بسیار مقرون به صرفه تری را برای مشترکین فراهم ساخته است.
مدیر مخابرات استان تهران با اشاره به اتمام مرحله تطبیق پذیری سرویس متاما با شبکه مخابرات استان تهران افزود: انعقاد قرارداد با شرکت نواتل که از سال ۱۴۰۰ مجوز گرفته، موجب کاهش هزینه نهایی مشترکین شده است و از تمامی روسای مراکز و مسئولان امور مشترکین می خواهم با معرفی هرچه بیشتر این سرویس به مشترکین در زمینه درآمدزایی بیشتر و گسترش مستریان نقش آفرین باشند.
وی با اعلام آمادگی مخابرات استان تهران برای انعقاد قرارداد با شرکت های دانش بنیانی که در حوزه فضای ابری فعالیت می کنند، افزود: کاهش هزینه های نصب، نگهداری و امکانات متعدد دیگری نظیر عدم محدودیت های جغرافیایی، سرعت در ارایه سرویس پس از ثبت درخواست و ویژگی های ممتاز این سرویس، بستر مناسبی برای توسعه کسب و کار را با اتکای به زیرساخت های گسترده شرکت مخابرات از یک سو و توانمندی های شرکت های دانش بینان نظیر نواتل فراهم ساخته است و امیدوارم با تلاش تمامی همکاران حوزه های تجاری و امور مشترکین شاهد جذب حداکثری مشتریان باشیم.
گفتنی است در این همایش متقی معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات استان تهران نیز به روند رشد و شکل گیری خطوط تلفنی، توسعه مراکز، ظهور سوئیچ های الکتریکی و مراحل پیشرفته تر شبکه تلفن ثابت پرداخت و با بیان اینکه شرکت نواتل با تولید نرم افزاری که از طریق اینترنت ارتباطات مورد نیاز مشترکین را بر بستر شبکه مخابرات برقرار می سازد، ویژگی ها و مزایای این سرویس را تشریح کرد.
شایان ذکر است در پنل پرسش و پاسخ که با حضور متقی معاون تجاری و امور مشتریان، مهندس عابد مسرورخواه مدیر کل بازاریابی و فروش سازمانی و عمده و فروزنده مدیرعامل شرکت نواتل برگزار شد، بحث و تبادل نظر برای قرار گرفتن سرویس متاما در سبد محصولات مخابراتی، تبیین ابعاد مختلف نحوه واگذاری سرویس و گردش کار، شیوه های اجرایی منطبق با دستورالعمل های تدوین شده و روش های معرفی سرویس متاما برای مشتریان و سایر مباحث مرتبط به انجام رسید.
لازم به ذکر است در این همایش راعی مشاور مدیر مخابرات استان تهران نیز پیرامون مهارت های طلایی فروش سخنرانی کرد و تجلیل از کارشناسان فعال در زمینه معرفی و فروش سرویس متاما با حضور ملک جعفریان، متقی، ملکی و نظری به انجام رسید، که تقدیرشدگان عبارتند از: زهرا محمدی و محدثه جوانی از اداره کل بازاریابی و فروش سازمانی، مهرداد برزگر، امید جابر و مریم بحیرایی از اداره کل نظارت و پشتیبانی امور مشتریان، سمیرا بدوی از اداره کل مخابرات منطقه چهار و اکرم قاسمی از اداره کل مخابرات منطقه شش.