لبه تکنولوژی

March 25, 2025
17:03 سه شنبه، 5ام فروردینماه 1404
کد خبر: 189171

فروش خودروهای BYD چین از تسلا پیشی گرفت

منبع: دیجیاتو

درآمد و میزان فروش محصولات BYD از تسلا جلو زده است.

گزارش‌های مالی جدید شرکت BYD نشان می‌دهند این شرکت سال ۲۰۲۴ نسبت به تسلا بیشتر خودرو فروخته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، BYD به‌تازگی گزارش مالی سال ۲۰۲۴ خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این شرکت چینی توانسته به فروش ۱۰۷ میلیارد دلاری دست یابد. این افزایش درآمد تا حد زیادی مدیون استقبال پرشورتر از خودروهای هیبریدی BYD بوده است. درحالی‌که تسلا در مدت مشابه درآمد خود را ۹۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار گزارش کرده بود.

تسلا در رقابت تنگاتنگ با شرکت‌های چینی

تسلا مدل ۳ مدتی طولانی پرفروش‌ترین خودرو برقی بازار چین بوده اما BYD مدلی ارزان‌قیمت برای رقابت با این خودرو روانه بازار چین کرده است. همچنین یکشنبه BYD از محصول جدیدش به نام Qin L رونمایی کرد. این مدل با قیمت پایه ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ یوان در چین عرضه می‌شود، در مقابل قیمت نسخه پایه تسلا مدل در این بازار ۳ حدود ۲۳۵ هزار و ۵۰۰ یوان است.

براساس آمارهای منتشرشده، BYD توانسته سال گذشته یک‌میلیون و ۷۶۰ هزار دستگاه خودرو بفروشد. این رقم برای تسلا یک‌میلیون و ۷۹۰ هزار بوده است. وقتی آمار فروش ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو هیبریدی BYD به این آمار اضافه شود، مشخص می‌شود این شرکت چینی توانسته با اختلافی قابل‌توجه تسلا را پشت سر بگذارد.

رقابت در بازار چین برای تسلا هم از لحاظ فروش خودرو هم فناوری‌های به‌کاررفته سخت شده است. هفته گذشته، بنیان‌گذار BYD از فناوری شارژ جدیدی رونمایی کرد که می‌گویند می‌تواند خودروی برقی را در ۵ دقیقه شارژ کند. درحالی‌که فناوری سوپر شارژ تسلا برای شارژ یک خودرو به حداقل ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

همچنین BYD به‌تازگی اعلام کرده فناوری پیشرفته کمک‌راننده به نام «چشم خدا» را رایگان در همه مدل‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

آخرین آمارهای فروش نیز نشان می‌دهند فروش خودروهای تسلا در بازار چین کاهش یافته و مشتریان چینی ترجیح می‌دهند خودروهای تولید ملی بخرند. علاوه‌براین، با حاشیه‌های اخیر ایلان ماسک، تسلا در بازارهای آمریکا و اروپا نیز وضعیت مناسبی ندارد و بسیاری این شرکت را تحریم کرده‌اند یا با چسباندن استیکرهایی از خرید محصولات آن ابراز پشیمانی می‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.