بازی

فناوری اطلاعات

April 19, 2025
19:09 شنبه، 30ام فروردینماه 1404
کد خبر: 190832

فیل اسپنسر از محبوبیت سرویس گیمینگ ابری ایکس‌باکس می‌گوید

منبع: زومیت

رئیس واحد ایکس‌باکس اعلام کرد که سرویس گیمینگ ابری این شرکت به رشد خود ادامه می‌دهد و کاربران باید بتوانند ازطریق هر دستگاهی به آن دسترسی داشته باشند.
سرویس گیمینگ ابری ایکس‌باکس که چند سال قبل معرفی شد، حالا به یکی از گزینه‌های جدی برای تجربه‌ی بازی تبدیل شده است. فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس، در مصاحبه‌ای جدید اعلام کرد که کاربران هر ماه ده‌ها میلیون ساعت را ازطریق این سرویس بازی می‌کنند و این میزان به‌سرعت در حال رشد است.

در نشست اخیر GDC، آمار جالبی از نحوه‌ی استفاده‌ی کاربران از سرویس گیمینگ ابری ایکس‌باکس منتشر شد. بیشترین استفاده مربوط به کنسول ایکس باکس وان است؛ زیرا بسیاری از بازی‌های جدید بدون نسخه‌ی اختصاصی برای این کنسول منتشر می‌شوند و کاربران به‌جای آن از قابلیت استریم ابری استفاده می‌کنند. مدل‌های هوشمند تلویزیون سامسونگ در جایگاه بعدی قرار دارند؛ زیرا به‌طور پیش‌فرض از این سرویس پشتیبانی می‌کنند.

نکته‌ی غافل‌گیرکننده درباره‌ی سرویس گیمینگ ابری ایکس‌باکس، عملکرد ضعیف موبایل در این آمار بود. برخلاف انتظار، گوشی‌های هوشمند سهم کمی از کاربران پلتفرم مذکور را تشکیل می‌دهند. یکی از دلایل این موضوع تجربه‌ی کاربری نامناسب به‌دلیل نمایشگر کوچک و کنترل لمسی و طراحی بازی‌ها برای صفحات بزرگ‌تر است.

مایکروسافت در نشست GDC از برنامه‌هایی برای بهبود تجربه‌ی کاربری در دستگاه‌های مختلف خبر داد. بهینه‌سازی رابط کاربری برای نمایشگرهای کوچک و پشتیبانی از نسبت تصویر متنوع‌تر و ابزارهایی برای سازگاری بهتر بازی‌ها ازجمله این اقدامات محسوب می‌شوند.

در نهایت، فیل اسپنسر تأکید کرد که هدف نهایی قراردادن گیمر در کانون تجربه است. او باور دارد هر کجا که کاربر باشد، خواه روی کنسول یا کامپیوتر یا گوشی، باید به بازی‌ها و فایل‌های ذخیره و دسترسی‌هایش متصل بماند. آینده‌ی گیمینگ ابری به این انعطاف‌پذیری و اجرای دقیق آن وابسته خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.