تلفن همراه

گوشی

June 27, 2025
12:08 جمعه، 6ام تیرماه 1404
کد خبر: 195760

عصبانیت کاربران از تبلیغ فیلم جدید برد پیت در آیفون

منبع: زومیت

اعلانی عجیب روی آیفون‌ها ظاهر شده است که واکنش منفی کاربران را به‌دنبال داشت؛ پشت این نوتیفیکیشن چه ماجرایی نهفته است؟
اپل تبلیغ فیلم مسابقه‌ای F1 با بازی برد پیت را مستقیماً از طریق نوتیفیکیشن اپلیکیشن Wallet برای کاربران گوشی آیفون ارسال کرده که با واکنش منفی گسترده‌ای مواجه شده است. در این نوتیفیکیشن که حالتی بین تبلیغ و پیشنهاد ویژه دارد، از کاربران خواسته می‌شود هنگام خرید از طریق Fandango با استفاده از کد تخفیف APPLEPAYTEN، هزینه‌ی دو یا چند بلیت برای این فیلم را کاهش دهند. این پیشنهاد تا ۲۹ ژوئن (۸ تیر ۱۴۰۴) معتبر است و ظاهراً اپل قصد دارد با این ترفند، افتتاحیه‌ی فیلم را با فروش بلیت بیشتر تقویت کند.

بااین حال، بسیاری از کاربران از دریافت اعلان فیلم F1 روی آیفون خود ناراضی‌اند و آن را اقدامی آزاردهنده و غیرحرفه‌ای از سوی اپل می‌دانند. رسانه‌ی تک‌کرانچ گزارش داد که این نوتیفیکیشن ناخوانده، بسیاری را به یاد رسوایی سال ۲۰۱۴ انداخت؛ زمانی که اپل آلبوم گروه U2 را بدون اجازه‌ی کاربران به حساب بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر آیتونز اضافه کرد. آن اقدام تبلیغاتی هزینه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای اپل به‌دنبال داشت و در نهایت اپل را وادار کرد ابزاری برای حذف آلبوم ارائه دهد.

The Verge

این اولین‌بار نیست که اپل از نوتیفیکیشن‌های ناخواسته برای تبلیغات محصولات خود استفاده می‌کند. پیش‌تر نیز این شرکت برای معرفی برنامه‌ی Carpool Karaoke در Apple TV Plus، کاربران را با اعلان‌های تبلیغاتی غافلگیر کرده بود. به‌نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۵ نیز استراتژی تبلیغاتی اپل همچنان یکی از نقاط ضعف این شرکت باقی مانده است.

صرف‌نظر از اینکه فیلم F1 چقدر جذاب است یا کاربران تا چه حد از تخفیف بلیت استقبال می‌کنند، استفاده از بستر نوتیفیکیشن برای تبلیغ چنین محصولی، اقدام جسورانه اما پر ریسکی به‌نظر می‌رسد. بسیاری این اقدام را نشانه‌ای از عطش بیش‌ازحد اپل برای موفقیت تجاری فیلم می‌دانند؛ تلاشی که می‌تواند اعتماد کاربران را با چالش جدی مواجه کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.