سامسونگ برای پیشرفت در فناوری پزشکی پوشیدنی یک شرکت میخرد
شرکت سامسونگ اعلام کرد که شرکت «Xealth» را برای ادغام فناوریهای پوشیدنی خود با سامانههای مراقبتهای بهداشتی خریداری میکند. این شرکت، همافزایی بین فناوری خود و پلتفرم سلامت دیجیتال این شرکت را انتظار دارد.
شرکت سامسونگ در حال تلاش بیشتر برای ورود به حوزه مراقبتهای بهداشتی است. این شرکت در حال خرید شرکتی موسوم به «Xealth» است که پلتفرمی متمرکز بر ابزارهای سلامت دیجیتال و برنامههای مراقبتی ارائه میدهد.
به نقل از انگجت، شرایط این معامله، مانند قیمت خرید شرکت «Xealth» فاش نشده است. سامسونگ انتظار دارد که این خرید تا پایان سال جاری میلادی نهایی شود و در انتظار شرایط نهایی مانند هرگونه تأییدیه قانونی لازم باشد.
سامسونگ میگوید این معامله به پیشبرد تبدیل آن به یک پلتفرم مراقبت متصل که پلی بین سلامت و مراقبتهای پزشکی است و رویکردی یکپارچه و جامع برای مراقبتهای پیشگیرانه برای حداکثر تعداد افراد ممکن ارائه میدهد، کمک خواهد کرد. این شامل ایجاد «همافزایی» بین فناوری پوشیدنی آن و پلتفرم «Xealth» با گردآوری دادههای سلامت اندازهگیری شده روی دستگاههای آن و سوابق بالینی در بیمارستانها است.
سامسونگ میگوید این ادغام میتواند از طریق بهبود پلتفرم «Xealth»، ارتباطی بین نظارت بر سلامت در خانه و تصمیمگیری بالینی ایجاد کند و رابطه ارائه دهنده خدمات درمانی و بیمار در مرکز این تلاش قرار گیرد.
پلتفرم «Xealth» پزشکان را قادر میسازد تا مراقبت از بیماران را در مقیاس وسیع رصد و برنامهریزی کنند. بیش از ۵۰۰ بیمارستان در ایالات متحده و بیش از ۷۰ شریک راهحل سلامت دیجیتال از «Xealth» استفاده میکنند. همه این افراد از این پس میتوانند به پلتفرم سامسونگ دسترسی داشته باشند.
خبر خرید «Xealth» تنها چند هفته پس از آن منتشر شد که وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا از تمایل خود برای اینکه هر آمریکایی در چهار سال آینده یک فناوری پوشیدنی سلامت داشته باشد، صحبت کرد.
در حالی که سامسونگ ممکن است در حال بررسی فرصتی در این زمینه باشد، خرید «Xealth» احتمالا مدتی در دست اقدام بوده است. در هر صورت واضح است که سامسونگ به دنبال تنوعبخشی فراتر از کسبوکارهای اصلی خود است.
علاوه بر این، سامسونگ قرارداد خرید «Xealth» را در همان روزی اعلام کرد که پیشبینی میکرد سود عملیاتی برای سهماهه دوم سال (در مقایسه با دوره مشابه آوریل تا ژوئن ۲۰۲۴) ۵۶ درصد کاهش یابد. این امر تا حد زیادی به دلیل فروش ضعیف تراشههای هوش مصنوعی آن است.