اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

July 29, 2025
15:44 سه شنبه، 7ام مردادماه 1404
کد خبر: 198229

افت یک هزار میلیارد تومانی ایرانسل در جنگ ۱۲ روزه

مدیرعامل ایرانسل مهمترین اقدامات این اپراتور در حوزه‌های پایداری شبکه و حفظ زیرساخت ارتباطی در دوران جنگ ۱۲ روزه را تشریح کرد.

علیرضا رفیعی در این مصاحبه، با اشاره به اینکه در جریان جنگ ۱۲ روزه اخیر، زیرساخت‌های مختلف کشور با تهدید و آسیب مواجه شد، گفت: شرکت‌های ارتباطی، نقشی حیاتی در حفظ انسجام و تداوم خدمت‌رسانی دستگاه‌های مختلف به شهروندان ایفا کردند.

وفاداری به مشتریان حتی در دل بحران

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به شرایط خاص جنگی کشور گفت: «از لحظه شروع بحران، اولویت نخست ما حفظ ارتباط پایدار و خدمت‌رسانی بی‌وقفه به مشترکان در سراسر کشور بود. در بسیاری از شهرها، با قطعی‌های مقطعی برق و تهدیدات سایبری به صورت همزمان روبه‌رو بودیم؛ اما تلاش کردیم با استفاده از توان فنی داخلی و بسیج منابع موجود، مشکل را به حداقل برسانیم.»

وی تأکید کرد: همراهی و صبوری مشترکان در این شرایط دشوار، انگیزه اصلی تیم‌های فنی برای ادامه خدمت‌رسانی بود: «وفاداری متقابل میان مشتری و شرکت، به‌ویژه در زمان بحران، معنای عمیق‌تری می‌یابد. ما نیز متعهد بودیم با حفظ سطح کیفی خدمات، پاسخ این وفاداری را بدهیم.»

تداوم خدمت‌رسانی با تمام توان حتی در تعطیلی‌ها

به گفته رفیعی، در روزهایی که شرایط جنگی موجب شده بود تا برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان، در ارائه خدمت با مشکل مواجه شوند، «نه‌تنها خدمات دیجیتال و پشتیبانی آنلاین ایرانسل متوقف نشد، بلکه تلاش کردیم تا پاسخگویی به نیازهای ارتباطی مردم حتی در دورافتاده‌ترین نقاط نیز حفظ شود. همکاران فنی ما به صورت شبانه‌روزی، در حال پایش وضعیت و رفع مشکلات بودند.»

مدیرعامل ایرانسل تأکید کرد: «در شرایط مخاطره جنگی، همکاران ما تا حد ممکن به صورت دورکار به فعالیت پرداختند ولی در عین حال، مجموعه مدیریت ارشد شرکت و تیم‌هایی که حضورشان برای حفظ پایداری شبکه ضروری است، با تمام توان و تمام‌وقت، در محل‌های مورد نیاز حضور داشتند.»

وی افزود: «پایداری شبکه در این شرایط، نتیجه آمادگی قبلی، تمرین‌های بحرانی و روحیه جهادی همکاران ما در سراسر کشور بود. حفظ ارتباطات در زمان بحران، تنها یک خدمت عمومی نیست، بلکه یک مؤلفه امنیت ملی است.»

وقفه‌های ناگزیر در برخی خدمات، ناشی از بحران بیرونی

مدیرعامل ایرانسل در عین حال تصریح کرد: «اگرچه تلاش شد سطح سرویس‌دهی ثابت بماند، اما در برخی مناطق به دلیل وجود مشکلاتی خارج از اراده شرکت، که ریشه در شرایط تحمیلی ناشی از جنگ داشت، ارائه برخی خدمات موقتاً دچار وقفه شده بود.»

رفیعی تأکید کرد که با پایان یافتن بحران، بازگرداندن سطح خدمات به وضعیت عادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گرفت و درس‌آموخته‌های بحران، مسلماً در برنامه‌های آتی نگهداری و پایداری شبکه، مد نظر قرار خواهند داشت.

زیان قابل توجه، اما جبران‌شدنی

رفیعی تأکید کرد: «ایجاد محدودیت در زمینه دسترسی به شبکه، هر چند به دلیل شرایط موقت جنگی، ناگزیر به نظر می‌رسد؛ ولی از طرف دیگر، متأسفانه موجب تجربه منفی مشتریان ایرانسل از خدمات دریافتی می‌شود و عدم امکان حفظ رضایت مشتری در این موارد، برای اپراتور به عنوان یک بنگاه اقتصادی، زیان‌بار است.»

مدیرعامل ایرانسل ادامه داد: «بدون تردید، ایرانسل همچون سایر بازیگران زیست‌بوم فناوری‌اطلاعات و ارتباطات کشور، در این جنگ، آسیب‌های مالی قابل‌توجهی دید. برآورد اولیه نشان می‌دهد که رخدادها و شرایط جنگی پیش‌آمده، موجب افت درآمدی نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومانی ایرانسل بوده است.»

وی ابراز امیدواری کرد با نگاه حمایتی حاکمیت و تخصیص منابع ویژه برای ترمیم زیرساخت‌ها، صنعت ICT کشور بتواند هرچه سریع‌تر برنامه‌های توسعه‌ای خود با توجه به رشد تقاضا را اجرایی کند: «آن چه در این میان حائز اهمیت است و مهم‌تر از زیان مالی است، حفظ ارتباط انسان‌ها در لحظه‌های سخت است؛ ما این مأموریت را با افتخار به انجام رساندیم.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.