اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 2, 2025
10:35 شنبه، 11ام مردادماه 1404
کد خبر: 198452

Reddit می‌خواهد یک موتور جست‌و‌جو باشد

منبع: زومیت

با رشد فزاینده‌ی هوش مصنوعی، پلتفرم ردیت می‌خواهد به یک موتور جست‌وجو تبدیل شود.
انجمن آنلاین ردیت ملقب‌به صفحه‌ی اول اینترنت، به‌خوبی می‌داند که داده‌های ارزشمندی از کاربران واقعی در اختیار دارد؛ به‌همین دلیل پیش‌تر قراردادهایی را با شرکت‌هایی مانند OpenAI و گوگل برای اشتراک‌گذاری داده‌ها امضا کرده است.

ردیت در کنار این همکاری‌ها، در حال سرمایه‌گذاری برای بهبود سیستم جست‌وجوی داخلی خود است. استیو هافمن، مدیرعامل ردیت، در یادداشی به سرمایه‌گذاران می‌گوید تمرکز شرکت بر حوزه‌هایی است که «بیشترین بازده را در رفع نیازهای فوری» دارند؛ از جمله هدف بلندپروازانه‌ای مثل تبدیل ردیت به موتور جست‌وجوی مرجع.

هافمن می‌گوید هر هفته صدها میلیون نفر برای دریافت توصیه و راهنمایی وارد ردیت می‌شوند و حالا «بخشی از این جست‌وجوها را به استفاده‌ی فعال از سیستم جست‌وجوی بومی ردیت تبدیل کرده‌ایم.»

جست‌وجوی اصلی ردیت اکنون بیش از ۷۰ میلیون کاربر منحصربه‌فرد هفتگی دارد، در حالی که مجموع کاربران هفتگی پلتفرم ۴۱۶٫۴ میلیون نفر است.

ابزار جست‌وجوی هوش مصنوعی این پلتفرم با نام Reddit Answers، اکنون به ۶ میلیون کاربر هفتگی رسیده؛ این عدد در سه‌ماهه‌ی اول سال فقط یک میلیون نفر بود.

ردیت می‌خواهد پلتفرم Reddit Answers را در سطح جهانی گسترش دهد، آن را بیشتر با جست‌وجوی اصلی ترکیب کند و جست‌وجو را به یکی از عناصر مرکزی تجربه‌ی ردیت تبدیل کند.

در سال‌های اخیر، کاربران برای یافتن پاسخ‌هایی با منشأ انسانی، عبارت «ردیت» را به جست‌وجوهای گوگل اضافه می‌کردند و این روند به افزایش ترافیک ورودی به ردیت منجر شد؛ اما اکنون که گوگل با ابزارهای هوش مصنوعی خود، پاسخ‌ها را مستقیم نمایش می‌دهد و نیاز به کلیک روی لینک‌ها کمتر می‌شود، احتمال دارد ترافیک ارجاعی به ردیت کاهش یابد. از این‌رو، داشتن یک جست‌وجوی قوی داخلی برای ردیت اهمیتی حیاتی پیدا کرده است.

ردیت ماه گذشته بیست‌سالگی خود را جشن گرفت و اکنون سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی هوش مصنوعی انجام می‌دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.