هوش مصنوعی

August 8, 2025
9:40 جمعه، 17ام مردادماه 1404
کد خبر: 198875

اپل چت‌باتی شبیه ChatGPT را آزمایش می‌کند

منبع: دیجیاتو

حالا برخی کاربران می‌توانند با دستیار هوشمند اپل در بخش Apple Support گفتگو کنند.

اپل ظاهراً پیش‌نمایش اولیه‌ای از دستیار پشتیبانی هوشمند خود را که عملکردی مشابه با ChatGPT دارد، به‌صورت آزمایشی برای برخی کاربران در اپلیکیشن Apple Support فعال کرده است.

براساس گزارش‌ها، این قابلیت جدید که مبتنی بر هوش مصنوعی است، به‌صورت آزمایشی برای تعداد محدودی از کاربران آیفون فعال شده و نشان‌دهنده حرکت اپل به سمت استفاده گسترده‌تر از فناوری‌های چت‌بات هوش مصنوعی برای بهبود خدمات پشتیبانی است.

آزمایش دستیار پشتیبانی هوشمند توسط اپل
در این نسخه آزمایشی، اپل یک دکمه جدید به‌نام «Chat» به نوار ناوبری اپلیکیشن پشتیبانی اضافه کرده است که کاربران می‌توانند با انتخاب آن وارد محیط گفتگوی تعاملی با دستیار پشتیبانی شوند. این دستیار ابتدا با نمایش یک صفحه خوش‌آمدگویی و راهنما، شیوه استفاده از چت‌بات را به کاربران آموزش می‌دهد. هدف این دستیار پاسخگویی دقیق به سؤالات مرتبط با محصولات و خدمات اپل است. کاربران می‌توانند در مورد مشکلات فنی دستگاه خود سؤال بپرسند، راه‌حل‌های عیب‌یابی دریافت کنند و همچنین اطلاعاتی درباره قابلیت‌ها و ویژگی‌های دستگاه‌هایشان به‌دست بیاورند.

بااین‌حال، این چت‌بات تنها محدود به پاسخگویی به سؤالات مرتبط با پشتیبانی اپل است و نمی‌تواند به پرسش‌های خارج از این حوزه مانند جزئیات مربوط به محصولات آتی یا اخبار غیرمرتبط پاسخ دهد. در مواقعی که هوش مصنوعی قادر به رفع مشکل کاربر نباشد، گزینه‌ای برای ارجاع گفتگو به تیم پشتیبانی انسانی اپل در دسترس قرار دارد تا کاربران بتوانند کمک تخصصی‌تری دریافت کنند.

اپل در اعلامیه‌ای تصریح کرده که این دستیار پشتیبانی هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد و ممکن است در پاسخ‌های خود اشتباه کند، بنابراین کاربران باید اطلاعات مهم را با دقت بررسی کنند. همچنین، مدت زمان ارائه این قابلیت آزمایشی مشخص نیست و اپل هنوز زمان دقیق راه‌اندازی رسمی این ویژگی برای همه کاربران را اعلام نکرده است.

به‌طورکلی، معرفی این دستیار هوشمند به‌عنوان بخشی از اپلیکیشن Apple Support نشان‌دهنده تمایل اپل به بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای تسهیل فرایند پشتیبانی و ارتقای تجربه کاربری است. بااین‌وجود، فناوری مذکور هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و کاربران باید با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و احتمال بروز خطا، از آن استفاده کنند تا در آینده نزدیک خدمات پشتیبانی اپل به‌صورت هوشمندتر و کارآمدتر در اختیار همه کاربران قرار گیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.