باندپهن

باندپهن ثابت

September 14, 2025
12:59 یکشنبه، 23ام شهریورماه 1404
کد خبر: 201556

معاون شرکت مخابرات ایران پاسخ داد: چرا پرداخت‌کنندگان قبوض تلفن ثابت بدهکار شدند؟

در پی اعلام برخی مشترکان مبنی بر ثبت بدهی پیشین پس از پرداخت هزینه تلفن ثابت، معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران گفت: ممکن است مشترکانی که از طریق اپلیکیشن‌ها و روش‌های غیرمستقیم نسبت به پرداخت قبوض اقدام می‌کنند، با توجه به سیاست بانک‌ها، پرداختی آنها ۲۴ تا ۷۲ ساعت بعد برای وصول به مخابرات اعلام شود.

برخی مشترکان اعلام کرده‌اند که با وجود پرداخت هزینه تلفن ثابت، برایشان بدهی پیشین لحاظ شده و پرداخت‌های ماه قبل نیز محاسبه نشده است.

در این راستا، داوود زارعیان – معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران- در گفت‌وگو با ایسنا درباره چرایی این موضوع اظهار کرد: پرداخت قبض از کانال‌های مختلفی امکان‌پذیر است که بعضی از آنها از طریق روش‌های مستقیم مانند تلفن ۲۰۰۰، اپلیکیشن مخابرات و *۲۰۲۰# انجام می‌شود، بنابراین وقتی مشترک از این روش‌ها پرداخت می‌کند، بلافاصله سیستم ثبت و صورت حساب وی صفر می‌شود که در حال حاضر بخش زیادی از مشترکین از این طریق قبض خود را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: دسته دوم کسانی هستند که از طریق سایر اپلیکیشن‌ها یا ‌روش‌های پرداخت مانند اپلیکیشن سایر بانک‌ها یا آپ، قبض خود را پرداخت می‌کنند. معمولاً در این روش‌ها ممکن است سیاست بانک‌ها متفاوت باشد و برخی تا ۲۴ ساعت و برخی دیگر تا ۷۲ ساعت بعد به مخابرات اعلام کنند؛ اما آنچه مسلم است این بوده که روش‌های پرداخت از دو روش دیگر خارج نیست و در دیرترین زمان ممکن ۷۲ ساعت و در بهترین حالت ممکن کمتر از یک دقیقه در سیستم، صورتحساب مخابرات اعمال می‌شود.

معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران گفت: البته گاهی اوقات ممکن است تعداد محدودی کمتر از یک درصد مواردی هم وجود داشته باشد که به دلیل اختلال در سیستم بانکی یا یک اپلیکیشن این وصولی چند روز بیشتر از ۷۲ ساعت طول بکشد اما درنهایت وصولی به مخابرات اعلام می‌شود. همچنین قبض‌های صادره در دوره بعد بر اساس همین اعلام وصولی است که از طریق بانک‌ها به طرف مخابرات ارسال می‌شود.

زارعیان گفت: درحال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم اما ممکن است آن دسته از مشترکینی که کمتر از ۷۲ ساعت قبل از صدور قبض، پرداخت داشتند، در صورتحساب دوره‌هایشان بدهی اعلام شود که این هم ایرادی نیست و مشترک در دوره بعدی بستانکار می‌شود.

وی در پایان تشریح کرد: مشترکان برای انجام پیگیری‌های لازم می‌توانند با شماره ۲۰۲۰ تماس بگیرند ضمن اینکه از طریق مخابرات من هم می‌توانند میزان بدهی خود را مشاهده کنندتا مطمئن شوند بدهکار هستند یا نیستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.