رسانه‌های اجتماعی

October 4, 2025
13:08 شنبه، 12ام مهرماه 1404
کد خبر: 202967

چت‌بات هوش مصنوعی نوع تبلیغات در اینستاگرام کاربران را تعیین می‌کند

منبع: مهر

متا به زودی تبلیغات و سایر محتواها را بر اساس تعامل کاربران با دستیار دیجیتال شرکت و محصولات مرتبط که توسط هوش مصنوعی مولد پشتیبانی می‌شوند، به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش سی ان بی سی، شرکت مذکور این آپدیت را در سیستم توصیه خود اعلام کرد و گفت تغییرات مذکور از ۱۶ دسامبر ۲۰۲۵ میلادی اجرایی می شود. کاربران از هفتم اکتبر نوتیفیکیشن های تغییرات را دریافت خواهند کرد.

این اقدام نشان‌دهنده تلاش متا برای پیوند بهتر سرمایه‌گذاری‌های میلیارد دلاری خود در حوزه هوش مصنوعی مولد با کسب‌وکار اصلی تبلیغات آنلاین است. این شرکت تابستان سال جاری میلادی یک کمپین گسترده استخدام و هزینه‌کرد در حوزه هوش مصنوعی برگزار و در گزارش درآمد سه‌ماهه دوم خود در جولای اعلام کرد این ابتکارات هوش مصنوعی منجر به رشد هزینه‌های سالانه بالاتر در سال ۲۰۲۶ نسبت به سال ۲۰۲۵ خواهد شد.

متا هم اکنون قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را از طریق دستیار دیجیتال Meta AI در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در اپ هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر ادغام شده است. Meta AI همچنین به عنوان یک اپلیکیشن و وب‌سایت مستقل نیز در دسترس است.

کاربران می‌توانند مانند تعامل با چت جی پی تی متعلق اوپن‌ای‌آی، با Meta AI نیز گفتگو کنند و از آن درخواست مسیرنمایی یا تولید تصاویر برحسب دستوراتشان کنند.

کریستی هریس مدیر حریم خصوصی و سیاست گذاری داده متا در شیوه کارکرد این آپدیت و تبلیغاتی که مردم در فیس بوک، اینستاگرام دیگر اپ های مرتبط با متا می بییند، توضیحاتی داد و یک مثال زد.

به عنوان مثال هنگامیکه کاربران با Meta AI دربابه برنامه ریزی تعطیلات خانوادگی چتی می کنند، پاسخ های این دستیار صوتی روی نوع ریلز هایی که برای آنها در فیس بوک توصیه می شود، تاثیر خواهد گذاشت. همچنین تعامل ها صوتی افراد با Meta AI هنگام استفاده از عینک ری بن متا نیز روی موتور توصیه شرکت تاثیر خواهد داشت.

بنابراین خواه فرد از کیبورد برای تایپ تعاملات یا از نسخه صوتی استفاده کند، متا از این سیگنال ها استفاده خواهد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.