اپلیکیشن

تلفن همراه

October 12, 2025
17:06 یکشنبه، 20ام مهرماه 1404
کد خبر: 203684

اسنپ از قابلیت جدید «مخاطب اضطراری» رونمایی کرد

منبع: زومیت

اسنپ با قابلیت «مخاطب اضطراری»، لایه‌ای جدید به امنیت سفر افزود. کاربران می‌توانند فردی معتمد را برای تماس اسنپ در شرایط اضطراری معرفی کنند.

در راستای افزایش استانداردهای ایمنی در سفرهای آنلاین، اسنپ از قابلیت جدیدی برای اطمینان خاطر کاربران خود رونمایی کرده است. این ویژگی که «مخاطب اضطراری» نام دارد، به مسافران امکان می‌دهد تا اطلاعات یک فرد مورد اعتماد را در اپلیکیشن ثبت کنند.

به این ترتیب، در صورت بروز حوادث یا در دسترس نبودن مسافر، تیم امنیت اسنپ یک راه ارتباطی جایگزین خواهد داشت. این اقدام، گامی مهم برای پیگیری سریع‌تر و مؤثرتر شرایط اضطراری در سفرها محسوب می‌شود.

«مخاطب اضطراری» به‌عنوان یک قابلیت جدید به مجموعه قابلیت‌های اپلیکیشن اسنپ برای امنیت سفر اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت، کاربران مسافر می‌توانند نام و اطلاعات تماسِ فرد مورد اعتمادشان را در اپلیکیشن ثبت‌ کنند. به این ترتیب در شرایط اضطراری که کاربر در دسترس نباشد، یا حادثه‌ای در سفر پیش بیاید، اسنپ می‌تواند با این فرد تماس بگیرد.

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، درباره امنیت سفر در اسنپ و قابلیت تازه‌ای که به آن اضافه شده است می‌گوید:

اسنپ برای افزایش امنیت کاربران مجموعه‌ای از ابزارهای هوشمند و سیاست‌های نظارتی را به کار گرفته است و بر اساس نیاز کاربران قدم‌های تازه‌ای در این مسیر برمی‌دارد. امکان ارسال مشخصات سفر و لینک ردیابی لحظه‌ای برای نزدیکان که تا پیش از این در دسترس کاربران مسافر بود، زین پس با قابلیت جدید مخاطب اضطراری می‌تواند به‌صورت خودکار تنظیم شود.
– محمد خلج، مدیرعامل اسنپ

علاوه بر این، خلج توضیح داده است که «ثبت مشخصات یک فرد مورد اعتماد به‌‌عنوان مخاطب اضطراری توسط مسافر به کارشناسان تیم امنیت سفر ما کمک می‌کند موارد فوری و اضطراری را بدون منع قانونی و با سرعت بیشتر پیگیری کنند.»

«مخاطب اضطراری» کیست و چه اطلاعاتی با او به اشتراک گذاشته می‌شود؟
مخاطب اضطراری‌ فرد مورد اعتماد کاربر است که می‌تواند لینک مشخصات سفرهای او را دریافت کند و در صورت نیاز به جای کاربر مسافر با اسنپ در ارتباط باشد. در شرایطی که کاربر مسافر در دسترس یا پاسخگو نباشد، مخاطب اضطراری حکم شخص مورد اعتماد او را دارد و تیم امنیت سفر ممکن است با این شخص تماس بگیرد تا مشکل پیش‌آمده در سفر را پیگیری کند یا جزییات لازم را به او اطلاع‌ دهد.

ارسال مشخصات سفر نیز که پیشتر از طریق سرویس امنیت سفر (سپر آبی‌ رنگ) و حین سفر قابل ‌ارسال بود، با این قابلیت، می‌تواند به صورت خودکار تنظیم شود.

با فعال کردن «مخاطب اضطراری» مسافران می‌توانند این قابلیت را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که لینک مشخصات سفرهای‌شان همیشه، یا در یک بازه زمانی خاص (بین ۱۰ شب تا ۷ صبح) در قالب پیامک برای آن شخص به‌صورت خودکار ارسال شود. با انتخاب گزینه «هرگز» در این قسمت نیز می‌توان ارسال مشخصات سفر برای مخاطب اضطراری را فعال نکرد.

اسنپ در چه مواردی با مخاطب اضطراری شما تماس می‌گیرد؟
تیم امنیت سفر اسنپ در شرایط اضطراری، یا در صورت بروز حادثه از جمله تصادف حین سفر، ابتدا با شماره تلفن کاربر مسافر تماس می‌گیرد و در صورتی که در دسترس یا پاسخگو نباشد، با مخاطب اضطراری‌ ثبت‌شده او تماس می‌گیرد.

تماس با مخاطب اضطراری به‌طور کلی با دو هدف ممکن است از طرف تیم امنیت سفر انجام شود؛ در صورت در دسترس نبودن مسافر، برای پرس‌وجو و گرفتن اطلاعات درباره‌ حادثه‌ احتمالی که در سفر پیش‌آمده یا برای اطلاع‌رسانی به مخاطب اضطراری درباره حادثه‌ پیش‌آمده در سفر مثل تصادف.

همچنین اگر مخاطب اضطراری یک کاربر با اسنپ تماس بگیرد، تیم امنیت سفر اطلاعات مرتبط با آخرین سفر او را در اختیار این شخص قرار خواهد داد. کاربران باید توجه داشته باشند که حتماً در این موارد با همان شماره تلفنی که به‌عنوان مخاطب اضطراری در اسنپ ثبت‌شده با پشتیبانی تماس بگیرند.

چرا بهتر است یک مخاطب اضطراری به اسنپ معرفی کنید؟
تقریباً اکثر تاکسی‌های اینترنتی دنیا این امکان را به کاربران‌شان می‌دهند تا شخصی را به‌‌عنوان فرد مورد اعتماد برای موارد اضطراری در اپلیکیشن ثبت کنند. ثبت اطلاعات یک شخص دیگر به عنوان مخاطب اضطراری به تیم پشتیبانی و امنیت سفر تاکسی‌های اینترنتی کمک می‌کند در شرایطی که طبق قانون، محدودیت‌هایی در به‌ اشتراک گذاشتن اطلاعات سفر با دیگران وجود دارد، بتوانند با خانواده یا فرد مورد اعتماد مسافر در ارتباط باشند.

شماره مخاطب اضطراری در اسنپ فقط در اختیار کارشناسان تیم امنیت سفر است و کارشناسان پشتیبانی نمی‌توانند این اطلاعات را مشاهده یا از آن استفاده کنند. همچنین امکان تغییر مخاطب اضطراری همیشه وجود دارد و در صورتی که مخاطب اضطراری را تغییر دهید، تیم امنیت سفر دیگر از اطلاعات شخص قبلی استفاده نخواهد کرد.

نحوه‌ فعالسازی مخاطب اضطراری
فعال کردن این قابلیت از دو روش امکان‌پذیر است: از منوی اسنپ‌خودرو وارد بخش «امنیت سفر در اسنپ» شوید و گزینه «مخاطب اضطراری» را انتخاب کنید و مشخصات فرد موردنظرتان را ثبت کنید. حین سفر از سپر آبی‌رنگ سرویس امنیت سفر گزینه «مخاطب اضطراری» را انتخاب کنید و مخاطب اضطراری را ثبت کنید.

پس از ثبت مخاطب اضطراری در اپلیکیشن، آن فرد یک پیامک از طرف اسنپ دریافت خواهد کرد که به او اطلاع می‌دهد مشخصاتش به عنوان مخاطب اضطراری ثبت شده است. همچنین اگر حین سفر هر گونه تغییری در نحوه ارسال مشخصات سفر و اطلاعات مخاطب اضطراری انجام شود، همه تغییرات از سفر بعدی اعمال خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.