خبر اول

رسانه‌های اجتماعی

October 13, 2025
12:42 دوشنبه، 21ام مهرماه 1404
کد خبر: 203736

اینستاگرام شاید به تلویزیون‌های هوشمند بیاید

منبع: دیجیاتو

«آدام موسری»، رئیس اینستاگرام، در گفت‌وگویی اعلام کرده که این شرکت درحال بررسی عرضه اپ مخصوص تلویزیون‌های هوشمند است.

اینستاگرام درحال بررسی ایده عرضه یک اپلیکیشن اختصاصی برای تلویزیون‌های هوشمند است. این تصمیم بخشی از برنامه بزرگ‌تر این شرکت برای عرضه محتواهای ویدیویی این پلتفرم به گروه گسترده‌تری از مخاطبان است. اینستاگرام با این اپلیکیشن می‌تواند به رقیب جدی‌تری برای یوتوب تبدیل شود.

«آدام موسری»، رئیس اینستاگرام، اخیراً در کنفرانس Bloomberg Screentime در لس آنجلس اعلام کرد که این شرکت درحال بررسی ایده اپ مخصوص تلویزیون است، اما هنوز چیزی قطعی نشده است. او توضیح داد: «اگر رفتار [و شیوه] مصرف به‌سمت تلویزیون برود، ما هم باید به تلویزیون برویم.»

اینستاگرام می‌خواهد در همه دستگاه‌های مرتبط فعال باشد
موسری در ادامه گفت: «می‌خواهیم متوجه شویم که چگونه می‌توانیم مطمئن باشیم در تمامی دستگاه‌های مرتبط به‌شکلی مناسب حضور داریم.» او تأکید کرد که این شرکت باید سال‌ها قبل وضعیت عرضه اپ تلویزیون را بررسی می‌کرد. موسری گفت شکل افقی ویدیوهای فعلی در اینستاگرام می‌تواند در تلویزیون‌ها نیز کار کند.

بااین‌حال، او یادآور شد که علاقه‌مند به تهیه مجوز پخش رویدادهای ورزشی یا دیگر محتواهای اختصاصی از هالیوود نیست.

اینستاگرام که یکی از زیرمجموعه‌های متاست، اکنون 3 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. این اپلیکیشن در سال‌های اخیر از پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری عکس به سکویی برای میزبانی از ویدیو تبدیل شده است. این شرکت همچنین درحال کار روی تغییراتی است که بخش Reels و DM را در اپ خود در مرکز توجه قرار می‌دهد.

محتواهای ویدیویی در قالب ریل‌ها، یکی از جنبه‌های اصلی تمرکز اینستاگرام در رقابت با تیک‌تاک بوده است. نسخه آیپد این اپلیکیشن نیز به‌طور خودکار کاربر را وارد فید ریل‌ها می‌کند.

اینستاگرام در ماه‌های اخیر تلاش زیادی کرده است تا از آینده نامطمئن تیک‌تاک در ایالات متحده سود ببرد. این شرکت حتی اپلیکیشن ویرایش ویدیوی خودش موسوم به Edits را عرضه کرد تا آن را به‌عنوان جایگزینی برای CapCut محصول بایت‌دنس، مالک تیک‌تاک، معرفی کند.

حالا باید دید در آینده رقابت اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتوب چه سرانجامی خواهد داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.