هوش مصنوعی

October 14, 2025
16:23 سه شنبه، 22ام مهرماه 1404
کد خبر: 203864

اسلک حالا یک دستیار هوش مصنوعی اختصاصی دارد

منبع: زومیت

اسلک‌بات با هوش مصنوعی متحول می‌شود و به دستیاری هوشمند برای مدیریت وظایف و جستجوی آسان اطلاعات تبدیل خواهد شد.

اسلک درحال آزمایش به‌روزرسانی جدیدی برای Slackbot است که آن را به دستیار هوش مصنوعی تبدیل می‌کند. درحال حاضر Slackbot بیشتر به عنوان ابزاری برای ارسال یادآوری‌ها و نوتیفیکیشن‌ها عمل می‌کند، اما با این به‌روزرسانی قابلیت‌های بیشتری دریافت می‌کند. ازجمله این امکانات می‌توان به ایجاد برنامه‌های سفارشی، جستجوی پیام‌ها و جمع‌آوری اطلاعات از کانال‌های مختلف اشاره کرد.

راب سیمان مدیر محصول اسلک در Salesforce می‌گوید که تغییرات Slackbot به گونه‌ای طراحی شده‌اند که این چت‌بات به همراه شخصی هوش مصنوعی تبدیل شود. در نسخه‌ی آزمایشی، آیکونی از ابزار موردبحث در کنار نوار جستجو ظاهر می‌شود که با کلیک روی آن، پنل مشابه پیام‌رسان‌ها باز شود. کاربران می‌توانند در این پنل دستورات خاصی مانند «اولویت‌های امروز من چیست؟» را وارد کنند.

به‌نوشته‌ی ورج، Slackbot جدید می‌تواند وظایف پیچیده‌تری مانند سازمان‌دهی برنامه‌های راه‌اندازی محصولات یا طراحی کمپین‌های اجتماعی با استفاده از لحن برند انجام دهد. این ویژگی‌ها به اسلک کمک می‌کند تا به ابزار مدیریتی هوشمندتر و کاربردی‌تر تبدیل شود.

ویژگی جستجو با زبان طبیعی یکی از مهم‌ترین امکانات جدید Slackbot است. کاربران می‌توانند با این ویژگی به راحتی اسناد موردنظر خود را با جستجوی عباراتی ساده مانند «سندی که جیمز در آخرین جلسه‌مان به اشتراک گذاشت» پیدا کنند. این ویژگی همچنین می‌تواند به تقویم‌ها و برنامه‌های دیگر مانند Outlook و تقویم گوگل متصل شود تا جلسات به صورت هماهنگ‌تر برنامه‌ریزی شوند.

به‌روزرسانی‌های Slackbot بخشی از تلاش‌های اسلک برای افزودن هوش مصنوعی به پلتفرم خود است. اسلک امکانات جدید خود را برای ۷۰ هزار کارمند Salesforce فعال کرده است و قصد دارد تا این ویژگی‌ها را تا پایان سال برای تمامی کاربران ارائه دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.