بایتدنس یک پلتفرم جهانی بازی برای رقابت با استیم راهاندازی میکند
این پلتفرم برای بازارهای جهانی طراحی شده است.
بایتدنس، شرکت مادر تیکتاک، درحال توسعه یک پلتفرم جهانی جدید برای بازیهای ویدیویی با نام GameTop است
به گزارش IT Home، این پلتفرم برای ارائه ترکیبی از بازیها، قابلیتهای اجتماعی و ابزارهای خلاقانه برای کاربران خارج از چین طراحی شده و قرار است رقیب استیم در این زمینه باشد. راهاندازی چنین پلتفرمی نشاندهنده گسترش راهبردی بخش بازیهای شرکت مالک تیکتاک در خارج از چین است و تمرکز آن بر محتوای تولید شده توسط کاربران، قابلیتهای اجتماعی و ابزارهای توسعهدهندگان خواهد بود.
بایتدنس پلتفرم GameTop را برای رقابت با استیم راهاندازی میکند
رسانههای چینی گزارش کردهاند که بایتدنس روند جذب نیرو برای پروژه GameTop را آغاز کرده و این پروژه را بهعنوان یک پلتفرم بینالمللی توزیع بازی توصیف کرده که با هدف ارائه تجربههای بازی شخصیسازیشده، ابزارهای خلاقانه برای تولید محتوای کاربر محور و یک مرکز اجتماعی یکپارچه برای تعامل جامعه بازیکنان طراحی شده است.
هماکنون نیز اپلیکیشنی با نام GameTop در فروشگاه گوگلپلی وجود دارد که بیش از ۲۰۰ بازی آفلاین کوچک و برخی قابلیتهای اجتماعی پایه را ارائه میدهد. البته این برنامه توسط توسعهدهندهای دیگر با نام Pylon Games منتشر شده است و ارتباط آن با پروژه بایتدنس مشخص نیست. اگر GameTop بتواند به موفقیت برسد، میتواند جدیترین و جاهطلبانهترین حرکت بایتدنس در حوزه توزیع بازیهای بینالمللی باشد.
استودیوهای بایتدنس هماکنون چندین بازی جدید در ژانرهایی مانند شوتر، کارتبازی و اکشن در دست توسعه دارند. استودیوهای داخلی مانند Jiangnan و Zero36 نیز درحال آزمایش نوآوری مبتنیبر هوش مصنوعی هستند و تکنولوژی مولد را با سیستمهای گیمپلی ترکیب میکنند.
توسعه GameTop درحالی رخ میدهد که بخش بازیهای بایتدنس طی یک سال گذشته شاهد تغییرات قابلتوجهی بوده است. پس از یک تغییر سازمانی بزرگ در آوریل ۲۰۲۴ و انتخاب «ژانگ یونفان»، مدیر سابق شرکت Perfect World، برای رهبری بخش بازیها، بایتدنس رویکرد خود را از مدل «سرمایهگذاری بالا و پروژههای پرسروصدا» به مدلی عملگرایانهتر با تمرکز بر انتشار گسترده و توسعه درونسازمانی محدود تغییر داده است.
