اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 27, 2025
14:35 دوشنبه، 5ام آبانماه 1404
کد خبر: 204877

دیوار از «دستیار فروش» هوش مصنوعی با قابلیت چانه‌زنی خودکار رونمایی کرد

منبع: زومیت

دیوار با معرفی ابزار «دستیار فروش» مبتنی بر هوش مصنوعی، فرآیند پاسخ‌گویی، چانه‌زنی و هماهنگی با خریداران را خودکار کرده است.
این ابزار که مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) است، برای حل یکی از بزرگترین چالش‌های فروشندگان طراحی شده است: مدیریت حجم بالای پیام‌های تکراری، هماهنگی‌های زمان‌بر و حتی چانه‌زنی‌های اولیه با مشتریان. دستیار هوشمند دیوار با خودکارسازی فرآیندهای پاسخ‌دهی و مذاکره، تجربه فروش را سریع‌تر، ساده‌تر و بهینه‌تر از همیشه می‌کند.

فروش یک کالا در فضای آنلاین اغلب با ده‌ها پیام مشابه همراه است: «قیمت آخر چند؟»، «تخفیف داره؟» یا سوالاتی که پاسخ آن‌ها در توضیحات آگهی موجود است. این فرآیند برای فروشندگان، به‌ویژه آن‌هایی که با حجم بالای مشتریان روبرو هستند، به شدت زمان‌بر و فرسایشی است. دیوار با درک و نیازسنجی این دغدغه کاربران آگهی‌گذار، «دستیار فروش» را به عنوان راه‌حلی فناورانه معرفی کرده است تا فروشندگان بتوانند زمان خود را بر تعامل با مشتریان واقعی متمرکز کنند.

این دستیار هوشمند، به جای فروشنده، وظیفه پاسخ‌دهی تمام وقت به پیام‌های متنی و تماس‌های صوتی خریداران را بر عهده می‌گیرد و فرآیندهای کلیدی فروش را مدیریت می‌کند.

«دستیار فروش» چه قابلیت‌هایی دارد؟
پاسخ‌دهی خودکار و ۲۴ ساعته: دستیار هوشمند در تمام ساعات شبانه‌روز به سوالات متداول مشتریان پاسخ می‌دهد تا هیچ فرصت فروشی از دست نرود.
پاسخ‌دهی صوتی و متنی: پاسخگویی به مشتریان به صورت تماس صوتی و چت متنی انجام می‌شود.
چانه‌زنی هوشمند اولیه: این قابلیت منحصربه‌فرد، با درک فرهنگ معامله در ایران طراحی شده است. دستیار هوشمند مذاکرات اولیه قیمت را بر اساس محدوده تعیین‌شده توسط فروشنده مدیریت کرده و تنها پیشنهادهای نهایی و جدی را به او اطلاع می‌دهد.
هماهنگی‌های فروش: تنظیم زمان بازدید، پاسخ به سوالات مربوط به جزئیات کالا و پیگیری مشتریان بالقوه به صورت خودکار انجام می‌شود.
مدیریت آگهی از طریق چت: فروشندگان می‌توانند به سادگی و با ارسال یک پیام در چت، اطلاعات آگهی خود مانند قیمت، عنوان یا توضیحات را ویرایش کنند.
گزارش‌دهی هوشمند: این دستیار گزارش‌های روزانه از عملکرد آگهی و تعاملات صورت‌گرفته را در اختیار فروشنده قرار می‌دهد و پیشنهادهایی برای بهبود بازدهی آگهی ارائه می‌کند.
پرسش‌های پیش‌دستانه از فروشنده: دستیار بر اساس اطلاعات ثبت‌شده فروشنده سوال‌هایی می‌پرسد که برای خریداران مهم است و احتمال پرسیده شدن آن‌ها وجود دارد. این کار کمک می‌کند جزئیات آگهی به صورت کامل به مشتریان ارائه شود و چیزی از قلم نیفتد.
جستجوی اطلاعات در اینترنت: دستیار می‌تواند سوال‌های کلی درباره کالا، مثل شتاب خودرو یا مقایسه گوشی آگهی‌شده با سایر مدل‌ها را از اینترنت پیدا کند و اطلاعات دقیق‌تری به خریداران بدهد.این ابزار مجموعه‌ای از وظایف هوشمند را برای تسهیل فرآیند فروش ارائه می‌دهد:

گامی به سوی آینده هوشمند معاملات آنلاین در ایران
همزمان با پلتفرم‌های پیشرو جهانی مانند آمازون و فیس‌بوک که از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی تجربه کاربری بهره می‌برند، دیوار نیز با معرفی «دستیار فروش»، تلاش می‌کند نوآوری‌های جهانی را با درک نیازها و فرهنگ بومی کاربران ایرانی ترکیب کند. این محصول تنها یک ابزار جدید نیست، بلکه بخشی از چشم‌انداز بزرگتر دیوار برای تبدیل شدن به یک پلتفرم معاملاتی هوشمند است که در آن تکنولوژی در خدمت تسهیل زندگی روزمره کاربران قرار می‌گیرد و در آینده نزدیک تغییرات بزرگتری را در دیوار ایجاد خواهد کرد.

دسترسی و فعال‌سازی دستیار فروش
برای آشنایی بیشتر کاربران با قابلیت‌های دستیار فروش، یک سهمیه رایگان فعال‌سازی برای هر کد ملی ارائه شده است تا فروشندگان بتوانند بدون پرداخت هزینه، این ابزار را آزمایش کرده و تأثیر آن را در ساده‌تر کردن فروش خود مشاهده کنند.همچنین کاربران می‌توانند برای سایر آگهی‌های خود دستیار فروش را با هزینه ۶۹ هزار تومان برای دسته استخدام و هزینه ۴۹ هزار تومان برای سایر دسته‌ها فعال کرده و مدیریت فروش را به هوش مصنوعی بسپارند.

برای فعال‌سازی دستیار فروش، هنگام ثبت آگهی گزینه «فعال کردن دستیار فروش» را انتخاب کرده و یکی از حالت‌های «چت با دستیار فروش» یا «چت و تماس تلفنی با دستیار فروش» را مشخص کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.