رتبهبندی کارکنان متا با مهارتهای هوش مصنوعی
شرکت متا از سال آینده، عملکرد کارکنانش را بر اساس استفاده آنان از هوش مصنوعی ارزیابی خواهد کرد.
متا قصد دارد کارکنان را بر اساس نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای دستیابی به نتایج و ساخت ابزارهایی ارزیابی کند که میتوانند به طور قابل توجهی در افزایش بهرهوری موثر باشند. با این حال، معیارهای استفاده از هوش مصنوعی، در ارزیابیهای سالانه ۲۰۲۵ لحاظ نخواهد شد، اما کارکنان باید موفقیتهای حاصل از هوش مصنوعی را در ارزیابیهای ذکر کنند.
سخنگوی متا به بیانیه قبلی در مورد پذیرش هوش مصنوعی اشاره و اظهار کرد: این موضوع به خوبی شناخته شده که اولویت ما، استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به کارکنان در کارهای روزمره خود است.
این اقدام نشاندهنده تغییرات گستردهتری در فرهنگ شرکتی آمریکا به سمت فرهنگ مبتنی بر هوش مصنوعی است. شرکتهای بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، گوگل و آمازون نیز کارکنان را به استفاده بیشتر از هوش مصنوعی تشویق میکنند.
متا همچنین روند استخدام در این شرکت را با اجازه دادن به متقاضیان شغلی برای استفاده از هوش مصنوعی در مصاحبههای برنامهنویسی تغییر داده است تا پذیرش هوش مصنوعی را تشویق کند. اکنون این شرکت آماده است تا کارکنانی که از هوش مصنوعی برای دستیابی به نتایج معنادار استفاده میکنند را مورد تقدیر و پاداش قرار دهد.
سایت بیزینس اینسایدر گزارش کرد، متا همچنین در حال تغییر نحوه نوشتن ارزیابیهای عملکرد و بازخوردها توسط کارکنان است و استفاده از «دستیار عملکرد هوش مصنوعی» در چرخه ارزیابی عملکرد سال جاری از هشتم دسامبر را اعلام کرده است.
