بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 21, 2025
16:12 جمعه، 30ام آبانماه 1404
کد خبر: 206572

دیجی‌کالا سکه‌های طلای فروخته‌شده را با قیمتی منصفانه بازخرید می‌کند

منبع: شرق

دیجی‌کالا طرحی نوآورانه را معرفی کرده که سکه‌های طلا فروخته‌شده به مشتریان را بازخرید می‌کند. مدیر ارشد بخش طلای دیجی‌کالا با اعلام این خبر تاکید کرد که این فرآیند، کاملاً آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری خواهد بود و این پلتفرم قصد دارد اعتماد سنتی بازار طلا را با ابزارهای دیجیتال ادغام کند.

دیجی‌کالا که جزو اولین فروشندگان طلای فیزیکی به‌صورت اینترنتی در کشور است، اکنون با راه‌اندازی طرح خرید از مشتری، امکان بازخرید مستقیم سکه‌های طلای فروخته‌شده را فراهم آورده است. این ابتکار ریشه در درک عمیق از چالش‌های نقدشوندگی در بازارهای نوظهور دارد و آنطور که مدیر ارشد بخش طلای دیجی‌کالا اعلام کرده مشابه مدل‌های موفق جهانی مانند Paytm Gold در هند یا سیستم‌های دیجیتال علی‌بابا در چین عمل می‌کند و می‌تواند الگویی برای تقویت اعتماد در اکوسیستم فناوری ایران باشد. مهشاد درخشانی، مدیر ارشد بخش طلا دیجی‌کالا، در گفت‌وگوی خبری خود تأکید کرد که دیجی‌کالا با هدف افزایش شفافیت و اعتماد در بازار طلا، طرح “خرید از مشتری” را راه‌اندازی کرده است؛ طرحی که به خریداران سکه امکان می‌دهد تا هر زمان که تمایل داشته باشند، سکه‌های خریداری‌شده خود را مجدداً به دیجی‌کالا بفروشند.

درخشانی افزود: «در سال‌های اخیر، بازار طلا بیش از هر زمان دیگری نیازمند اعتماد، نقدشوندگی و شفافیت بوده است. تجربه مشتریان نشان می‌دهد که در کنار میل به سرمایه‌گذاری، دغدغه فروش مجدد و نقد کردن دارایی نیز اهمیت زیادی دارد. دیجی‌کالا با درک این نیاز، گامی نو در مسیر دیجیتالی‌سازی بازار طلا برداشته است: طرح خرید از مشتری، که در واقع ادامه مسیر اعتمادسازی در معاملات طلاست.»

مدیر ارشد بخش طلا دیجی‌کالا همچنین به هدف اصلی این طرح اشاره کرد و گفت: ««هدف اصلی این طرح، ایجاد چرخه‌ای سالم و واقعی میان خریدار و پلتفرم است؛ چرخه‌ای که در آن، مشتری مطمئن باشد طلایی که از دیجی‌کالا خریداری کرده، در هر زمان قابل فروش است. در این سازوکار جدید، دیجی‌کالا نقش یک واسطه امن و شفاف را ایفا می‌کند که قیمت خرید را بر اساس نرخ روز بانک مرکزی محاسبه کرده و وجه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب مشتری واریز می‌کند.»

درخشانی در ادامه به فرآیند عملی طرح پرداخت و توضیح داد: «برای استفاده از طرح خرید از مشتری، ابتدا وارد صفحه «خرید از مشتری» شوید و فرم مربوطه را تکمیل کنید. همکاران ما در بازه زمانی ساعت ۱۱ تا ۱۶ با شما تماس خواهند گرفت. در صورتی که در آن زمان در دسترس نباشید، نیم ساعت بعد تماس مجدد انجام می‌شود. کالا از طریق اکسپرس دیجی‌کالا از شما دریافت می‌شود و این شامل تمام سکه‌هایی است که از دیجی‌کالا خریداری شده است. در نتیجه، مشتری بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌تواند فروش خود را در محیطی امن، دیجیتال و مطمئن انجام دهد.»

وی همچنین بر تضمین اعتماد در این طرح تأکید کرد و افزود: «کاربران نباید هنگام خرید سکه طلا از دیجی‌کالا هیچ‌گونه نگرانی داشته باشند چرا که وقتی از دیجی‌کالا سکه می‌خرند، ما تضمین خرید دوباره آن را هر زمان که کاربر بخواهد، داریم. این یعنی طلای مشتریان دیجی‌کالا همیشه نقدشونده است، قیمت‌گذاری منصفانه و شفاف انجام می‌شود و فرآیند خرید و فروش بدون واسطه و در بستری امن صورت می‌گیرد.»

درخشانی در جمع‌بندی سخنان خود خاطرنشان ساخت: «هدف دیجی‌کالا از این طرح اینست که کاربران بدانند دیجی‌کالا جایی است که طلای فیزیکی‌‌شان همیشه مشتری دارد.»

وی همچنین به مشتریان توصیه کرد برای جزئیات بیشتر به https://www.digikala.com/landing/Buyandsell/ مراجعه کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.