۱۰ کیلو طلا در پنج دقیقه اول جنگ در میلیگلد به فروش رفت
محمد حمزهای معاون فنی میلیگلد میگوید در پنج دقیقه اول جنگ دوازدهروزه ۱۰ کیلو طلا در میلی به فروش رفته است.
در پنلی که با حضور مدیران ارشد فنی میلیگلد در حاشیه مسابقه کدنویسی «گلدن کد» که با همراهی کوئرا برگزار شد، به چالشهای ارائه محصول در بازار B2C پرداخته شد.
در این مسابقات ۱۰۰ برگزیده جوان به مرحله نهایی رسیدند و ۶۴ نفر برنده نهایی اعلام شدند. محمد حمزهای معاون فنی میلیگلد در ابتدای این پنل هدف برگزاری مسابقه اخیر را برقراری ارتباط با جوانان فارغالتحصیل برای جذب آنها به بازار کار معرفی کرد. حمزهای در ابتدا خطاب به جوانان شرکتکننده در مسابقه کدنویسی عنوان کرد که دنیای کار و تحصیل در دانشگاه با یکدیگر متفاوت هستند. او همچنین عنوان کرد که برای ایجاد یک تیم فنی خوب تنها توسعه دهندگان بکاند و فرانت کافی نیستند و زیرساخت از اهمیت بالایی برخوردار است.
محمد حمزهای درباره کمبودهای حوزه زیرساخت در کشور بیان کرد: یک بخش مهم زیرساخت است که البته یکی از قسمتهایی که در ایران با مشکل مواجه است نیز همین قسمت است. خیلی از خدمات زیرساختی در خارج از کشور روی سرویسهای ابری وجود دارند و تولیدکنندگان محصول نگرانی از بابت زیرساختها ندارند؛ اما در ایران خدمات خوب ابری نداریم و مجبور هستیم از لایه سخت افزار به بالا خودمان کارها را انجام دهیم. البته وضعیت نیروی کار نیز چندان خوب نیست و افراد معمولا به فکر مهاجرت هستند.
او در ادامه تیمهای مهم در تولید محصول نهایی را تیمهای هوش مصنوعی، تیم محصول و تیم امنیت معرفی کرد.
او در ادامه افزود: هرچند محصول B2C جذابیتهای زیادی دارد اما فشار کار در ارائه این نوع محصول بسیار بیشتر است چرا که این نوع ارائه محصول بسیار متاثر از شرایط جامعه است. برای مثال درست زمانی که تبلیغات اپلیکیشن میلی در ابتدای کار را آغاز کردیم با حمله اسرائیل به فلسطین همزمان شد و همین امر موجب افزایش قیمت طلا شد.
مهدیار زرهپوش، مدیر فنی میل در ادامه این پنل عنوان کرد که حالا بعد از پشت سر گذاشتن چالشهای بسیار این کسبوکار ۱۳ میلیون کاربر دارد: در روز صفر آغاز به کار میلی هیچگاه فکر نمیکردیم که حجم کار این قدر زیاد بشود اما با آغاز جنگ در غزه حجم تراکنشها ۱۳ برابر شد.
حمزهای در ادامه عنوان کرد که با کمال تعجب در شب حمله رژیم صهیونیستی به کشور در حدود پنج دقیقه ده کیلو طلا آب شده در میلی به فروش رفت اما این میزان فروش در حالی اتفاق افتاد که هنوز قیمتها در میلیگلد بهروزرسانی نشده بود.
علیطاهری مدیر هوش مصنوعی میلیگلد در ارائه چشمانداز فعالیتهای آینده در این کسبوکار از راهاندازی یک دستیار معاملاتی برای کاربران خبر داد. حمزهای نیز در تبیین هدف این دستیار مالی کاربران عنوان کرد که این کسبوکار همواره به دنبال آن بوده است که محصولی بسازد تا مورد استفاده همه اقشار جامعه باشد و دستیار مالی میتواند دستیابی به این هدف را آسان را آسانتر کند.
همچنین امیرحسین صدقی، مدیر روابط عمومی میلیگلد، در پاسخ به این سوال که میلیگلد چند درصد از بازار طلای آنلاین را در اختیار دارد عنوان کرد که این که اکنون میلیگلد ۸۵۰ کیلو طلا را به عنوان پشتوانه در بانک کارگشایی قرار داده است و حدود ۶۰ درصد بازار طلای آنلاین را از نظر قیمت، مقدار طلای نگهداری شده در بانک و میزان کاربران به خود اختصاص داده است.
